Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 09:10 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Multiple var i samme txt-box!

AAARRRGHH!!!

Hvorfor vil dette ikke virke!

Sidder og laver en guide til hvordan man bruger en Nyhedsportal, og det kører som det skal. Det er en animeret gennemgang af forskellige funktioner på sitet, men det er slet ikke det der er spændende.

Under filmen er der nogle stop, hvor der skal være noget forklarende tekst. Denne tekst skal hentes fra en txt-fil på serveren:
eks. brugeren vælger at se guiden på engelsk. Trykker derfor på et engelsk flag, med følgende func.:

on (release){
    loadVariables ("uk.txt", "");
    gotoAndStop("begin");
}

Efter min opfattelse lægger dette txt-filen variabler i "_root".

i mC textBox, har jeg så et txtfelt der har var "boxText", og i den overordnedeguide (hedder "tut" ;o)) ligger der så følgende kode på den frame der skal hente den første tekst:

_root.textBox.boxText = _root.welcome;

Burde dette ikke sætte txtbox variablen til at være "welcome". som eksisterer i txt-filen og derfor allerede er defineret???

Variablen ændrer sig for hver gang filmen afspilles og stoppes; text1, text2, text3... osv...

Når jeg laver et trace på _root.textBox.boxText kommer den bare op med undefined???

Hjælp! Og helst i går! Skidtet skal launches i denne uge *G*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 09:16 #1
loadVariables ("uk.txt", "");

Når du holder target tomt, så lægger data sig i det pågældende movieclip eller i root hvis knappen alene ligger der. Spørgsmålet er om ikke problemet er at du slet ikke når at indlæse variablen inden du bruger den....

Prøv enten at lave et loop eller nemmest indsæt nogle tomme frames fra der hvor du loader til der hvor du vil bruge variablen.

/Nikolaj
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 09:20 #2
variblen bliver loadet inden den bliver brugt, og den loades i _root.

Kan godt hente den ind i en txtbox, hvis jeg lægger denne alene i _root, og giver den variblen "welcome"... Så filen er indlæst !?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 09:22 #3
Så må det jo være dine instancenavne der er forkerte.

Du har ikke givet textboxen et instance navn vel, men en variabel??
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 09:25 #4
Korrekt...?

Er begge nødvændige?

eks.
jeg giver instancenavn "box"
kommando bliver så:
_root.textBox.box.boxText
??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 09:27 #5
Nej begge må slet ikke være der.

1. Giv movieclippet instance "textBox"
2a. Giv boxen VARIABLEN "boxText"
2b. Giv boxen INSTANCE "boxText"

Bruger du 2a bliver det så til :

_root.textBox.boxText =

Bruger du 2b :

_root.textBox.boxText.text =
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 09:28 #6
Jeg mener

_root.textBox.box.boxText = _root.welcome;
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 09:33 #7
output på et trace af _root.textBox.boxText:

_level0.textBox.boxText

Jeg har brugt 2b

_root.textBox.boxText.text = _root.(variabel fra txt-fil);
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 09:34 #8
Og uden parentes i variablen ikke?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 09:35 #9
Der er ikke HTML i din variabel??
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 09:38 #10
jo jo.. Men i sidste ende skal det være HTML.. Vil bare gerne se det virke først..

Hvis det skal være HTML hedder den vel bar .htmltext ?

Kan du se hvorfor dette driver mig til vanvid ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 09:40 #11
Jo htmlText med stort T anyway.

Når du bruger instance så skal variabel navnet være tomt.

Hvad får du hvis du bare skriver :

_root.textBox.boxText.htmlText = "hej hej";
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 09:41 #12
For at tilføje til mysteriet:

trace (_root.welcome); = undefined

txtbox i _root med var "welcome" = Welcome please press play to begin

Som er det egentlige variabel.

WHAT!!!?!?!?!?!?
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 09:43 #13
_root.textBox.boxText.htmlText = "hej hej";

giver "hej hej"
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 09:44 #14
Hvad står der helt præcist i din textfil....
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 09:45 #15
&welcome=Welcome!%0DPlease press the play button to begin&

&text1=Click on the banner meeting calendar&

&text2=Choose country&

&text3=Choose if you want to book a day, duration, or periodic meeting&

&text4=Choose your date&

&text5=Choose create&

&text6=Chose location of meeting&

&text7=Write your meeting details and address&

&text8=Choose time of meeting and submit&

&text9=Choose view calendar&

&text10=Check if all details are correct&

&text11=If everything is OK close window.&

&text12=If you need to cancel a meeting send an email to <u><a href="mailto:calendar@wgiportal.com" target="_blank">calendar@wgiportal.com</a></u>&
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 09:47 #16
Er det simpelthen for oldnordisk ???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 09:48 #17
prøv lige loadVariables ("uk.txt", "_root");
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 09:48 #18
Ville gerne sende filen til dig, men den er temmelig tung at danse med!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 09:49 #19
Hvor meget fylder den?
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 09:52 #20
4.2 mb...

Like I said! En tung satan!

burde den ikke hedde:
loadVariables ("uk.txt", _root);
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 09:54 #21
Det er ret ligegyldigt om du bruger anførselstegn her. Du har ikke mulighed for at uploade den vel? Jeg har lidt problemer med at modtage mail (DNS problemer) på andet end hotmail lige nu og det er max 1 Mb (eller sårn)
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 09:56 #22
Øjeblik...
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 10:01 #23
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 10:06 #24
Er det bare mig der er helt rundt på gulvet eller virker det bare sådan som du sendte den...???
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 10:08 #25
Virker den hos dig ?
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 10:09 #26
Den tekst der står over den hvide box skal du ignorere, det er bare en txt-box med var "welcome", det var bare for at checke at den rent faktisk hentede uk.txt.

Det er mC'et nedenunder der er interessant...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 10:09 #27
Altså jeg klikker på det engelske flag og vupti så står teksten ude til højre....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 10:15 #28
Jeg fik ret ;-)

Din tekst er IKKE loadet på det tidspunkt. Grunden til at du ser teksten i boksen med variablen "welcome" på roden er at den ændres når den rent faktisk er loadet....

Jeg laver den lige om til et loop i stedet.
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 10:18 #29
Ahhh... Altid en logisk forklaring... gik ud fra at den blev loadet når man trykkede på knappen... Nej selvfølgelig!!! I get it.. mC'et skal selvfølgelig loope.. glæder mig til at se hvad du gør ;o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 10:22 #30
Har du en mail jeg kan sende den til. Jeg har nemlig også problemer med fpt.... suk....
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 10:26 #31
hihi... mikael@lindeman.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 10:33 #32
Så er den sendt. Læg mærke til at jeg har ændret actions på knappen til

gotoAndPlay("loop")

Det skal du lige gøre på den alle.

I tekstfilen har jeg så indsat en variabel til sidst kaldet "slut" - den tjekker jeg om den bliver sat. Den skal så tilføjes i alle dine tekstfiler.

Ydermere har jeg rykket alle variablerne op til at stå på én linie, så vidt jeg husker har Mac et mindre problem når de står på hver sin linie.

Til sidst har jeg fjerne de dobbelte og-tegn imellem variablerne.

God dag.

/Nikolaj
Avatar billede molok Nybegynder
20. maj 2003 - 10:38 #33
Lav et svar... :D
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 10:39 #34
oki doki ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2003 - 10:42 #35
Tak for point :)