Avatar billede jr40 Nybegynder
23. maj 2003 - 13:33 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Meta tag

Hvordan gør jeg på min webside, så andre kan finde den via diverse søgeord på diverse søgemaskiner?

please help
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. maj 2003 - 13:33 #1
Avatar billede donwang Nybegynder
23. maj 2003 - 13:34 #2
Få dit link på så mange sider og søgemaskiner så muligt...!
Avatar billede donwang Nybegynder
23. maj 2003 - 13:35 #3
Så skal den nok blive fundet...
Avatar billede roenving Novice
23. maj 2003 - 13:35 #4
I princippet er det:

<META NAME="Keywords" CONTENT="nøgle">
<META NAME="Robots" CONTENT="ALL">

-- men som jeg har forstået en hel del indlæg her, skal du ikke stole på den mekanisme, da søgemaskinerne idag bruger helt andre algoritmer (f.eks. links fra andre sider) ...
Avatar billede masterfix Nybegynder
23. maj 2003 - 13:37 #5
Indsæt denne i din "header"
<META NAME="description" CONTENT="Tekst som du gerne vil have i overskriften">
<META NAME="keywords" CONTENT="søgeord adskilt af komma">
<META NAME="robots" CONTENT="index,follow">
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. maj 2003 - 13:48 #6
Glem alt om meta tags - de er blevet misbrugt og derfor bruger søgemaskinerne dem ikke mere. Søg på google om emnet, så vil du finde mange diskussioner om emnet.

Google har en algoritme til at vægte hvor "højt" en side bliver fundet. Den bruger bl.a. antallet af externe links til siden (dvs. hvor mange andre sider linker til din side).

Der findes sider på Internettet, hvor du rimeligt hurtigt kan få din hjemmeside submitted til søgemaskiner. Du kan typisk melde din side til op mod 100 søgemaskiner i løbet af 1-2 timers arbejde.

JP
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. maj 2003 - 19:51 #7
jpvj har ret i at metatags ikke virker mere, det har de ikke gjort i 2,5 år, men du skal bestemt ikke bruge disse autosubmittere til attilmelde dine sider tik 100 eller flere søgemaskiner, det kommer der intet godt ud af, her er hvad du skal gøre:
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. maj 2003 - 19:55 #8
1. Indhold er det vigtigste, uden indhold kommer du ikke med og dine placeringer der hvor du kommer med bliver dårlige. Lav indhold, unikt indhold, meget indhold. Indhold í min verden er tekst understreget af illustrationer og billeder, men tekst er det vigtigste, Indhold, indhold, indhold, det kan ikke siges nok

2. Vælg de rigtige søgeord. Hvis du koncentrere dig om søgeord ingen bruger, får du intet trafik. Relevante søgeord, er ord derbruges og hvor det er realistisk at du kan få en god placering. Tænk dig godt om og vælg med omhue. Du kan faktisk undersøge hvilke søge der bruger, f.eks på www.joyzone.dk og www.wordtracker.com

3. Optimer dine sider til dine søgeord, max 3 søgeord pr. side og ingen søgeord i koderne, der ikke også står på sidernes tekst. Optimering indebær søgeord i titletaggen (meget vigtigt), i/mellem overskrift tagen (H1), i sideteksten, i alt taggen, ti tilte attributten, i den aktive del af søgeteksten, i filnavnet, og også gerne i metatagne da det ikke skader, hvis du husker at have ordene i sideteksten.

4. Links er eget vigtige. alle dine sider skal have mindst 3 interne links der peger på dem, og alle dine sider skal kunne nås med max 3 klik med musen. Dine links skal være standard HTML links.
Eksterne links er især vigtige for google, jo flere der linker til dit site jo bedre bliver du placeret, lad gerne folk deep linke

5. da du vil opdage at kun 2 til 3 søgemaskiner giver trafik, kan det betale sig at koncentrere sig om omhyggelig tilmelding til disse søgemaskiner. Autosubmittere, der klare 100 vis af søgemaskiner giver dårlige placeringer i disse maskiner og dermed ingen trafik. Koncentrer dig om tilmelding til de vigtigste. Dette kunne f.eks. være Google, Alltheweb, Altavista, lycos, msn, aol, hotbot, jubii, yahoo og et par til, de andre er spild af tid
Avatar billede jr40 Nybegynder
29. maj 2003 - 22:56 #9
Jeg takker for jeres responds alle sammen, men det ligger sådan af jeg slet ikke for min webside frem når jeg søger på google.dk!!! hva kan der være galt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. maj 2003 - 22:59 #10
Hvis der ikke er nogen der linker til din side, så kan google ikke finde din side.

Der udover kan du også have begået et eller andet google ikke kan lide.

Hvis du lige poster en URL, så kikker vi på siden og ser om der skulle være noget galt
Avatar billede jr40 Nybegynder
29. maj 2003 - 23:05 #11
http://www.birkelund-vvs.dk/

og prøv af højre klikke og se min meta sjover, har jeg gjordt noget galt eller hva?

Det er meget vigtigt af folk kan finde min side på google.com nemlig!
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. maj 2003 - 23:11 #12
Jeg kan meget hurtigt se en stor fejl, som mange søgemaskiner straffer. Baggrundsfarven på din side er hvis (FFFFFF). Tekstfarven i din menu eog oven på dit billed er også hvid (FFFFFF) for googles robot ser det ud som om du har hvid skrift på hvid baggrund. Dette blev tidligere brugt til at snyde søgemaskinerne og derfor straffer de fleste af dem det i dag. Søgerobotten kan ikke se at teksten faktisk ikke er skjult, men er lejret oven på en anden cellefarve og et billed.

Du kan gøre to ting, ændre fontfarven i dokumentet, eller flytte formateringen at fonten ud i et eksternt stylesheet.

Din side kan også sagtens optimeres, du har mange unødvendige metatags, der flytter det væsentlige på siden længere ned og dermed gør det mindre vigtigt
Avatar billede jr40 Nybegynder
04. juni 2003 - 12:48 #13
sådan nu er jeg tilbage ;)

nu har jeg sagt
<META NAME="description" CONTENT="Birkelund-VVS">
<META NAME="keywords" CONTENT="birkelund vvs,vvs,birkelund">
<META NAME="robots" CONTENT="index,follow">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">

øverst på min forside, og har lavet dette her stylesheet.

style.css
a {
text-decoration:none;
}

A:link {
color: black;
}

a:visited {
color: black;
}

body {
background-color: #FFFFFF
}

og har slettet de farver på index siden, også, så det hele burde køre via den der stylesheet.

men det dur stadigvæk..
vil du ik lige kigge på det.

siden.
http://www.birkelund-vvs.dk
Avatar billede jr40 Nybegynder
04. juni 2003 - 12:51 #14
sagt=skrevet
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. juni 2003 - 17:53 #15
Du kan ikke regne med at google opdager dine rettelser de første par måneder. Prøv at se om du ikke kommer med i løbet af en måned eller to
Avatar billede jr40 Nybegynder
12. august 2003 - 09:59 #16
tak