1. Indhold er det vigtigste, uden indhold kommer du ikke med og dine placeringer der hvor du kommer med bliver dårlige. Lav indhold, unikt indhold, meget indhold. Indhold í min verden er tekst understreget af illustrationer og billeder, men tekst er det vigtigste, Indhold, indhold, indhold, det kan ikke siges nok
2. Vælg de rigtige søgeord. Hvis du koncentrere dig om søgeord ingen bruger, får du intet trafik. Relevante søgeord, er ord derbruges og hvor det er realistisk at du kan få en god placering. Tænk dig godt om og vælg med omhue. Du kan faktisk undersøge hvilke søge der bruger, f.eks på 
www.joyzone.dk og 
www.wordtracker.com3. Optimer dine sider til dine søgeord, max 3 søgeord pr. side og ingen søgeord i koderne, der ikke også står på sidernes tekst. Optimering indebær søgeord i titletaggen (meget vigtigt), i/mellem overskrift tagen (H1), i sideteksten, i alt taggen, ti tilte attributten, i den aktive del af søgeteksten, i filnavnet, og også gerne i metatagne da det ikke skader, hvis du husker at have ordene i sideteksten.
4. Links er eget vigtige. alle dine sider skal have mindst 3 interne links der peger på dem, og alle dine sider skal kunne nås med max 3 klik med musen. Dine links skal være standard HTML links.
Eksterne links er især vigtige for google, jo flere der linker til dit site jo bedre bliver du placeret, lad gerne folk deep linke
5. da du vil opdage at kun 2 til 3 søgemaskiner giver trafik, kan det betale sig at koncentrere sig om omhyggelig tilmelding til disse søgemaskiner. Autosubmittere, der klare 100 vis af søgemaskiner giver dårlige placeringer i disse maskiner og dermed ingen trafik. Koncentrer dig om tilmelding til de vigtigste. Dette kunne f.eks. være Google, Alltheweb, Altavista, lycos, msn, aol, hotbot, jubii, yahoo og et par til, de andre er spild af tid