Avatar billede torbenmelander Nybegynder
24. maj 2003 - 23:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DataGrid - ændre felt på column

Kan man ændre det datafelt en kolone bruger i sin code-behind. Altså ændre denne linie:

<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"fldCount").ToString() %>

Her er et eksempel på hele griden:

<asp:Panel id="Panel6" runat="server">
<DIV align="center"><asp:DataGrid id="oDataGrid6" runat="server" AutoGenerateColumns="False" DataKeyField="fldID" CellPadding="3" GridLines="Vertical" Width="408" BorderWidth="0px" BackColor="White" CssClass="">
        <AlternatingItemStyle></AlternatingItemStyle>
        <SelectedItemStyle></SelectedItemStyle>
        <FooterStyle ForeColor="#FFFFFF" BackColor="#096BFF" />
        <HeaderStyle Font-Bold="True" ForeColor="#FFFFFF" BackColor="#8B9EBE" />
        <ItemStyle BackColor="#F7F8F9" />
        <Columns>
            <asp:TemplateColumn>
                <HeaderTemplate>
                    <asp:Label runat="server" ForeColor="#FFFFFF"><b>Host name</b></asp:Label>
                </HeaderTemplate>
                <ItemStyle VerticalAlign="Top"></ItemStyle>
                <ItemTemplate>
                    <%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"fldHostName") %>
                </ItemTemplate>
            </asp:TemplateColumn>
            <asp:TemplateColumn>
                <HeaderTemplate>
                    <asp:Label runat="server" ForeColor="#FFFFFF"><b>Count</b></asp:Label>
                </HeaderTemplate>
                <ItemStyle VerticalAlign="Top"></ItemStyle>
                <ItemTemplate>
                    <%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"fldCount").ToString() %>
                </ItemTemplate>
            </asp:TemplateColumn>
        </Columns>
    </asp:DataGrid>
    <P>&nbsp;</P>
</DIV>
</asp:Panel>
Avatar billede odegaard Nybegynder
25. maj 2003 - 09:00 #1
Ja åben din texteditor og ret det :-)
Indsæt istedet en asp:Literal og så indsæt værdien fra dit OnItemDataBound event. Så kan du blot skifte værdi her istedet.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
25. maj 2003 - 09:01 #2
Kan du visse lidt kode på det ?
Avatar billede odegaard Nybegynder
25. maj 2003 - 09:12 #3
I det her eksempel er det godt nok en Repeater inden i en repeater, som  binder data til, men princippet er det samme for literals.
http://www.eksperten.dk/spm/245879
Istedet for at pille ved den nestede repeater, gør vi således:

If not CType(e.Item.ItemType, ListItemType) = ListItemType.Item and not CType(e.Item.ItemType, ListItemType) = ListItemType.AlternatingItem Then
        Exit Sub
End If
Dim lit as Literal = cType(e.Item.FindControl("myLit"),Literal)
lit.Text = "Mit andet data"
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
25. maj 2003 - 09:14 #4
Jeg bliver nødt til at smutte nu, men kigger på det i aften ... Tak for hjælpen indtil nu ...
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
25. maj 2003 - 21:50 #5
Tak for hjælpen