Avatar billede ravn1 Nybegynder
25. maj 2003 - 13:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CC Zyxel 650r router med nat problemer

Hej :)

Jeg har lige fået en Zyxel 650r router til min CC adsl forbindelse, og var egentlig rimeligt positivt overrasket over dens nemme menu, kontra den Cisco 677 jeg har haft de sidste 2 år, der hvor jeg boede før...
Så glad går jeg ind i routeren web interface, trykker på nat(efter jeg har tastet cc user og pass ind), og skriver min interne ip(10.0.0.2) i felt nr1 hvor der står "All Ports" to "All Ports"... det sq man mene var meget rigtigt ????

Men jeg ka stadig ikke få forbindelse til min ftp bla... og computerens opsætning er FULDSTÆNDIG den samme som da jeg flyttede... jeg kan godt komme på ftp´en på den interne ip, men ikke på den eksterne...

Nogle der kender problemet, og ved hvordan man får den til rent faktisk at redirecte alle portene, istedet for blot at skrive det??? eller er der noget der skal gemmes en ekstra gang eller noget????? jeg har valgt SUA Only, som Cc siger man skal :)

Håber i kan hjælpe

Ravn
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. maj 2003 - 14:03 #1
Måske virker det alligevel. Ihvertfald skal du teste fra en computer der ikke går ud igennem den samme router.
Skriv evt. en ipaddresse, så skal jeg gerne se om der er hul igennem.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
25. maj 2003 - 14:35 #2
ye... har prøvet med en del forskellige adresser, desværre... men jeg har lige fundet ud af at jeg har fået ny ip, og at cc åbentbart har problemer med nyoprettede dns adresser... så hvis jeg bruger min nye ip så virker det... totalt underligt...

Hvordan kan det være at man ikke ka tjekke det der går ud gennem samme hul?? det er da meget praktisk at man ka tjekke om sin hp virker fx... det ki min Cisco da... selvom nogle betegner det som en "bug" :)
Avatar billede ravn1 Nybegynder
25. maj 2003 - 14:35 #3
tak alligevel :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. maj 2003 - 14:58 #4
Det virker også nogle gange, men jeg har været ude for spørgsmål hvor det ikke virkede. Derfor rådet mht til at teste fra en anden forbindelse, så det ihvertfald ikke var problemet.
Avatar billede shagwell Nybegynder
27. september 2003 - 07:12 #5
Løsningen er:

Tilgå din router via telnet etc. 10.0.0.1 / 192.168.1.1
Log ind med dit password
Vælg menu nr 24 herinde vælger du menu nr. 8
Nu skriver du følgende:
ip nat loopback on

Hvis du vil have routeren til at huske det i tilfælde af strømsvigt skal du rette i autoexec.net filen i routeren og tilføje ovenstående linie.

sys edit autoexec.net

Dette gør at du kan tilgå alt som du har forwarded fra nettet og ind på dit lan.

Mvh

Shagwell