Avatar billede zeldo Nybegynder
26. maj 2003 - 10:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af tabel

Hej jeg har lige et lille spørgsmål...

if($home>$away) {
    $stathome=mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT * FROM ".$row["standing"]." WHERE team='".$rcw["klubnavn"]."'"));
    $newgames = $stathome[games]+1;
    $newwon = $stathome[won]+1;
    $newscored = $stathome[scored]+$home;
    $newagainst = $stathome[against]+$away;
    $newdiff = $newscored - $newagainst;
    $newpoints = $stathome[pts]+3;

    mysql_query("UPDATE ".$row["standing"]." SET games='$newgames', won='$newwon', scored='$newscored', against='$newagainst', goalsdiff='$newdiff', pts='$newpoints' WHERE team='".$rcw["klubnavn"]."'");

    $stataway=mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT * FROM ".$row["standing"]." WHERE team='".$rbw["klubnavn"]."'"));
    $newgames = $stataway[games]+1;
    $newlost = $stataway[lost]+1;
    $newscored = $stataway[scored]+$away;
    $newagainst = $stataway[against]+$home;
    $newdiff = $newscored - $newagainst;

    mysql_query("UPDATE ".$row["standing"]." SET games='$newgames', lost='$newlost', scored='$newscored', against='$newagainst', goalsdiff='$newdiff' WHERE team='".$rbw["klubnavn"]."'");
  }

jeg kan fortælle at når jeg laver en echo af mysql_querien, så er det de rigtige tal og de rigtige tabellerm som den vil smide ind i og det rigtige "row"" som den vil opdatere, men den opdatere det bare ikke...

Nogen som kan se hvad der er galt ?
Avatar billede postndk Nybegynder
26. maj 2003 - 10:58 #1
kommer der en error-message ?

der går vist lidt "ged" i det med dine " " brug $row['standing'] istedet for $row["standing"]
Avatar billede zeldo Nybegynder
26. maj 2003 - 11:00 #2
Nej den giver ingen fejl meddelelser og som jeg siger, så er det rigtige tal og kolonner osv. den finder, når jeg laver en echo af forespørgslerne
Avatar billede postndk Nybegynder
26. maj 2003 - 11:05 #3
hvis du echo'er din query, og copy/paster resultatet ind i phpmyadmin, så kommer der heller ingen fejl ?
Avatar billede zeldo Nybegynder
26. maj 2003 - 11:13 #4
TAKKER FOR HJÆLPEN, NU fandt jeg fejlen...
Avatar billede googolplex Novice
26. maj 2003 - 12:28 #5
Hvad var fejlen så ?
Avatar billede zeldo Nybegynder
26. maj 2003 - 12:32 #6
Fejlen var så enkel at der ikke var nogen kolonne, som hed goalsdiff, men den hed goalsdif - derfor kan den selvfølgelig ikke klare det, men i kender veel godt det, når man stirre sig blindt på noget...
Avatar billede googolplex Novice
26. maj 2003 - 12:41 #7
Hehe, ja :)