Avatar billede madizone Nybegynder
12. juni 2003 - 13:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk kontaktside - hjælp!

Okay, lad mig ridse det op.

Lad os sige vi har fire sider - hver side repræsenterer en produktgruppe.
Således - produktgruppe 1, produktgruppe 2, produktgruppe 3 og produktgruppe 4.
I hver gruppe/side er 4 produkter.
Ved hvert produkt er et link til en kontaktside.
Kan jeg få kontaktsiden til at reagerer på hvilket link man har klikket på, sådan at jeg i den formmail der generes kan se hvilket produkt henvendelsen handler om?

Lad mig gøre det lidt mere enkelt:
http://www.norn-galleri.dk/ny2/glaskunst/reliefer/index.html
Vælg en serie, f.eks. Monster.
Vælg et kunstværk i serien, f.eks Monster #3.
Nu kommer du ind på kontaktsiden - så skal den gerne skrive "Tak for din interesse i Monster #3" og når formularen sendes, skal jeg som modtager kunne se at det er monster #3 det drejer sig om.

Sådan noget må kunne laves - ikke?
Jeg ved meget lidt om php, men man kan vel lave sådan at php'en bruger "URL-formatering".
Altså noget med
http://www.norn-galleri.dk/ny2/kontakt.php?product=monster3

Er jeg helt afsporet?

Hjælp mig - hvordan gør jeg det her??

PS: Du må ikke klantrer mig hvis du synes kunstværkerne er grimme og sindsygt dyre - jeg er bare den webdesigner som nu banker panden mod en mur, for at undgå at skulle lave 80 næsten identiske kontakt.html'er.
Avatar billede exp Juniormester
12. juni 2003 - 13:59 #1
Brug $_SERVER['HTTP_REFERER']
Avatar billede exp Juniormester
12. juni 2003 - 14:00 #2
Hvis du hellere vil bruge
http://www.norn-galleri.dk/ny2/kontakt.php?product=monster3

så henter du indholdet af variablen med $_GET['product'];
Avatar billede madizone Nybegynder
12. juni 2003 - 14:22 #3
Hvis du lige gider skærer det ud i pap....
Hvor skal jeg bruge $_GET['product'];
I formen der hvor det skal indsættes?

Og er PHP lavet sådan at hvis man gemmer kontakt.html som kontakt.php og skriver : http://www.norn-galleri.dk/ny2/kontakt.php?product=monster3
så bliver variablen product automatisk erstattet med monster3?
Avatar billede exp Juniormester
12. juni 2003 - 14:40 #4
Alle de steder i kontakt.php du ønsker der skal stå den værdi du tildeler product i URL'en skriver du:
<?php echo $_GET['product']; ?>
Avatar billede madizone Nybegynder
15. juni 2003 - 18:06 #5
Grand! It works!
Avatar billede exp Juniormester
15. juni 2003 - 18:08 #6
det er bare totalt i orden :-)