Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. juni 2003 - 19:49 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Ledning til projektor!

Jeg har sådan en lille boks hvor der sidder 3 scart stik til indgang, og 1 scart der sidder som udgang.
i Scart udgangen har jeg så sat en Scart ledning med scart i begge ender.
Det jeg nu skal have gjort er at Jeg skal have sat en Bnc ledning på den modsatta ende af det scart kabel der sidder på udgangen, der skal gå op til min projektor, Mit spørgsmål er nu:
hvor skal de to "ledninger" sidde på scart stikket, altså der er den lille ledningen i midten og den "net agtige" ledning, hvor skal de sættes på scart stikket?

Håber i kan forstå mig!

Bob

p.s lidt ekstra point P.g.a den indviklede forklaring!
p.p.s Jeg leder ikke efter fancy ledninger der kan det samme, jeg skal have det gjort på denne måde!
Avatar billede disky Nybegynder
13. juni 2003 - 19:59 #1
Det letteste er at gå ned i din lokale radio butik og købe sådanne et kabel.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2003 - 20:02 #2
Jeg fatter ingenting :o)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. juni 2003 - 20:05 #3
ok, men hvis i ikke har et bedre råd end at købe sådan et kabel så please lad være med at skrive. Og hvis i slet ikke fatter noget så behøver i heller ikke at skrive. Tak!
Avatar billede disky Nybegynder
13. juni 2003 - 20:10 #4
Inden du begynder at spille smart skulle du tage og beskrive dit problem ordentligt.

Dit videosignal er det et RGB signal i 3 BNC'ere eller er det et composite videosignal i en BNC'er ? Og dette signal vil du gerne havde ind i et scart stik ?
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2003 - 20:10 #5
mr-bob >> Problemet er jo, at jeg ikke aner hvad det er for et kabel du snakker om.
Grunden til at jeg skriver "Jeg fatter ingenting" er jo at jeg havde håbet på en lidt bedre forklaring, så der var bedre mulighed for at hjælpe.
Men næææ nej, du opfatter det åbenbart negativt.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2003 - 20:11 #6
Jeg tror du skal finde lodekolben frem for at trylle sådan et stik frem :o)
Avatar billede disky Nybegynder
13. juni 2003 - 20:15 #7
ben forbindelserne til et scart stik kan du se her:
http://www.netcentral.co.uk/satcure/scarts.htm

´Så kræver det en loddekolbe, lidt loddetin, ledningerne, en bidetang, tålmodighed, bidetang.

Og forstand på at lodde.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2003 - 20:21 #8
disky >> *lol*
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. juni 2003 - 20:21 #9
Det er et RGB signal i 3 BNC'ere  og det er video signalet (det gule stik)!
Denne ledning skal gå fra scart kablet til projektoren!
Jeg er ikke særlig god til elektronik så i må lige bære over med mig, og jeg er Jeg er ikke negativ :-), jeg havde bare håbet at nu hvor jeg skrev at der ikke var nogen der ville foreslå det! :-)

Bob
Avatar billede disky Nybegynder
13. juni 2003 - 20:28 #10
RGB signalet er et video signal, har du både RGB og Composite ?
Avatar billede lap Nybegynder
13. juni 2003 - 20:31 #11
Det er vist ikke et BNC stik der snakkes om :-O
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. juni 2003 - 20:35 #12
Ok, nu ved jeg ikke hvad det hedder, men på projektoren er der sådan tre stik, et gult et rødt og et hvidt, det gule er video og i det stik sidder den ledning der skal gå ned til scart stikket!
i må meget undskylde men jeg er Newbie til det her!
Avatar billede disky Nybegynder
13. juni 2003 - 20:44 #13
Det gule er composite video det røde og hvide er højre og venstre lydkanal.
SOm skal forbindes til de korrekte ben i scart stikket ud fra beskrivelsen på det website jeg har postet en link til.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. juni 2003 - 23:24 #14
ok, men jeg kan altså ikke lige helt finde ud af det, skal kablet så forbindes til nummer 17 og 19 eller 18 og 20??
Avatar billede ixxus Nybegynder
14. juni 2003 - 01:35 #15
Det kabel der skal i det gule stik på projektoren skal monteres på ben nr. 17 og 19, sådan at selve lederen (den lille i midten) er loddet på ben nr. 19, og skærmen (den netagtige ledning) på ben 17.

Hvis du skal have lyden med ud til projektoren eller du måske skal have den et andet sted hen, skal den rødes (højre lydkanal) leder loddes på ben nr. 1, og den hvides (venstre lydkanal) leder loddes på ben nr. 3, og begge kanalers skærme samles og loddes til ben nr. 4.

Håber at det kunne hjælpe lidt :-)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
14. juni 2003 - 03:34 #16
takker, allesammen!!!