Avatar billede nameless Nybegynder
13. juni 2003 - 19:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Winsock: UDP

Hvis du laver en UDP server altså
Winsock.LocalPort = 12345
Winsock.Bind

Så hvis folk sender noget til dig kan du fint svare igen med winsock.SendData

Men hvis personen disconnecter og connecter igen kan du stadig modtage men får error når du prøver at svare igen.
Hvordan ungår man dette problem?
Avatar billede tjp Mester
14. juni 2003 - 04:57 #1
Ikke at jeg er sikker, men jeg synes bare at kunne huske at UDP er en connectionless protocol, dvs. uden connect og disconnect og følgende handshaking. Så mon ikke du er ude i noget TCP??
Avatar billede nameless Nybegynder
14. juni 2003 - 12:37 #2
Det med at connecte og disconnecte mente jeg med at lukke client'en ned og op igen. Jeg har fået det til at virke. (droppede ocx og fik en class med api' kand der virkede nøjagtig magen til bare den ikke får fejl når du bruger sendData, men isedet sender til den den sidst fik en UDP packet fra.)

Spørgsmålet er lukket!
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester



IT-JOB

Netcompany A/S

IT Manager

Pharma Nord

Java-udvikler

Riskpoint A/S (Riskpoint Solutions Limited)

IT Compliance Coordinator