Avatar billede code_freak Nybegynder
24. juni 2003 - 22:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Programmering DirectX 3D

Jeg har nu arbejdet på mine Spils tegninger/design/plot/hisorie i ½-1 år, og vil nu gerne til at bygge det, jeg har dog ikke lige den store erfaring i C++ HUI som jeg tror man kalder det... jeg vil dog gerne konsentrær mig om en vej, og det vil så være DirectX 3D, da jeg måske vil forstå det mest, jeg kender fint til grund funktionerne i C++, og har arbejdet i ca 3år med C++ "Dos" programmer...

Men nu hvor jeg tænker over det, så vil det sikkert være et stor skrit at tage, fra "Dos" til DirectX 3D, så jeg vil spørge Jer Experter, om hvilken bøger og hvilken ting jeg skal undersøge, omkring vejen til at programmere Spil i 3D.

Jeg har forstået hved at lære ASP, PHP, JavaScript, og alt andet WEBScripting, at det er overblikket at sproget der tæller, nu støre DET er nu bedre foreråd har man af mugliheder, derfor vil jeg være glad for tip, links, bøger, m.m

mange tak
Avatar billede jpk Nybegynder
25. juni 2003 - 01:01 #1
Du kan læse bogen "Beginning Direct3D Game Programming" (ISBN: 0761531912).
Den forklarer basics mht. D3D-programmering i C++ og baserer alle eksempler på det framework der er inkluderet i DX SDK'en. Altså giver den et godt grundlag for at forstå eksemplerne fra SDK'en.
Altså en god bog hvis du vil igang med DX, men et spild hvis du vil i dybden...

Hvis du er interesseret, skal du være velkommen til at købe min kopi.
Avatar billede code_freak Nybegynder
25. juni 2003 - 10:52 #2
Er det en god en at lære DirectX og komme vidre med det?
Avatar billede jpk Nybegynder
25. juni 2003 - 12:59 #3
Den er god til at lære det grundlæggende i DX. Den forklarer det i hvert fald på et plan der er til at forstå.
Jeg fik den med i et "special offer" fra Amazon.
Avatar billede code_freak Nybegynder
25. juni 2003 - 18:54 #4
Jeg har købt den for 500 kr i min boghandel, og den kommer om et par uger,  imens kan jeg da forberede mig på DirectX 3D, f.eks hvordan virker 3D, skal man bruge de navne man har angivet til de forskællige dele af sit 3D object, som rigtarm leftarm, eller hvordan ( kan ikke tegne 3D så hvis du kan give nogen links ), jeg har fået 3D studio Max 5.0 med posten idag, og vil gerne lære at bruge det (fortæller bogen også om det?)
Avatar billede philox Nybegynder
28. juni 2003 - 21:51 #5
Direct3D er motoren bag grafikken i dit spil. Kendskab til vektor-regning er en fordel :-)

Du kan læse lidt her:
http://www.gamedev.net/reference/list.asp?categoryid=24

De eventuelle modeller du får lavet i 3dsMax, skal importeres/loades ind i dit program, før du kan arbejde med dem.
Direct3D arbejder med vertices og triangles (præcis som 3dsMax), men det højere abstraktionsniveau som "højre arm", "hoved" etc skal du selv implementere.
Avatar billede philox Nybegynder
28. juni 2003 - 21:53 #6
Et link til en dansk 3dsMax-side:
http://www.3dmaxer.dk
Avatar billede code_freak Nybegynder
01. juli 2003 - 17:09 #7
tak
Avatar billede code_freak Nybegynder
26. juli 2003 - 16:09 #8
point?
Avatar billede jpk Nybegynder
26. juli 2003 - 17:06 #9
Har du læst bogen?
Avatar billede code_freak Nybegynder
26. juli 2003 - 17:09 #10
ikke endnu.. jeg har ikke fået den endnu, men har rykket efter den.
Avatar billede jpk Nybegynder
27. juli 2003 - 19:10 #11
Ellers er min stadig til salg, den er kun læst 1 gang...
kr. 200,-
Avatar billede code_freak Nybegynder
27. juli 2003 - 19:52 #12
desvære vores boghandel er så lille at man skal betale forud
Avatar billede code_freak Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:44 #13
point?
Avatar billede code_freak Nybegynder
27. december 2003 - 23:52 #14
luk
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester