Avatar billede jr7 Praktikant
02. juli 2003 - 00:57 Der er 5 kommentarer

Filoverførselproblemer i windows 98

Hej

Min computer med windows 98 kan ikke få "popupen" Filoverførsel frem, - den grå sag hvor man skal vælge mellem Åbn, Gem m.m., skal jeg downloade forløber alt korrekt - lige indtil....
På proceslinien ser det ud som om der bliver overført et eller andet og harddisken arbejder konstant, men jeg mangler at den grå Filoverførsel-popup kommer frem.

Hvad sker der og hvad kan der evt. være galt.

På forhånd tak.
jr7
Avatar billede double-g Juniormester
02. juli 2003 - 13:02 #1
kontrolpanel - mappeindstillinger - filtyper - find den filtype du prøver at hente - avanceret - marker "bekræft åbning efter overførsel"
Avatar billede jr7 Praktikant
02. juli 2003 - 15:09 #2
Hej double-g

Mon jeg har forklaret det tydeligt nok.

Det er før downloadningen problemet opstår. Normalt kommer der (hvis man f.eks. vil opdatere sin virusscanner med nyeste 4274xdat.exe), en grå popup med blå kant, når man trykker på den fil man vil downloade, hvor der står Filoverførsel - længere nede en snak om at den kan skade computeren m.m. Filnavn, Filtype og Fra, og nederst et valg mellem Åbn eller Gem på harddisken + Annulere og Flere oplysninger - det er denne popup der ikke kommer frem.
Har tjekket på en anden computer hvor der ikke er problemer, og der er ingen .exe defineret i mappeindstillinger på denne computer, måske er det den der er defineret som ---.
Har lagt Windows om og har lagt Explorer om - intet hjalp.

Fortsat hjælp søges.
mvh
jr7
Avatar billede double-g Juniormester
02. juli 2003 - 16:50 #3
okay, når det er en *.exe fil det drejer sig om, så skal der lige en ekstra krølle på. Den er formodentligt fjernet fra oversigten, fordi M$ ikke gider have os almindelige dødelige til at pille ved den, men det er der da heldigvis råd for. :-)

kontrolpanel - mappeindstillinger - filtyper - ny - skriv "exe" (uden anførselstegnene)- så *skal* du klikke "avanceret" og acceptere at "tilknyttet filtype" er "program" (ellers kan du ikke længere starte en *.exe fil ved at dobbeltklikke på den) - vælg så "ok" - så kan du finde *.exe filtypen i listen - klikke avanceret - marker "bekræft åbning efter overførsel"

Når du så har haft lukket fanebladet er exe filtypen igen forsvundet fra oversigten.
Avatar billede jr7 Praktikant
09. juli 2003 - 00:37 #4
Den gik ikke double-g.
Under mappeindstillinger, filtyper er der allerede (på 3 stk. 98ére, inkl. den syge maskine) én med navnet Program, som styrer exe(u-udfyldt firkantet icon). Den kan hverken fjernes eller redigeres.
Hvad nu?

Et andet spørgsmål: Er det muligt på denne side, at vedhæfte bilag eller skal man her over i det mere personlige e-mail-system.
Avatar billede double-g Juniormester
09. juli 2003 - 12:34 #5
okay, så er du nødt til at fixe det via regedit http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;140991

Og nej du kan ikke uploade filer via eksperten.dk. Må jeg iøvrigt anbefale dig som ny bruger, at bruge 5 minutter på http://www.ebruger.dk/faq/ Det er ikke en "officiel" eksperten FAQ, men en håndfuld af enspertens hardcore brugere, der har samlet de mest stillede spørgsmål om brugen af eksperten.