04. juli 2003 - 21:05Der er
7 kommentarer og 1 løsning
MMO mapping (bedste map type)
Jeg skal til at udvikle et MMO-RPG-FPS, og derfor er der mange ting der skal forberedes, mine maps (baner) skal være meget store (helst så lidt loading så mugligt) derfor prøver jeg at finde en type maps som er kombatibel med DirectX og brugervenlig.
Er det nogen man sådan lige kan finde, eller skal jeg til at lave mit ejet map system?
Jeg tror ikke at du uden videre "finder" et map-system som fungerer til dit spil. Selve strukturen af det afhænger jo af hvordan dit spil er bygget op (og det ville, i mine øjne, være dumt at opbygge et spil efter strukturen af et map system).
Map-systemet har jo egentlig ikke noget med selve spillets funktioner at gøre (Vejr, physik osv). Det kan indeholde egenskaber for forskellige ting, men det er stadig spil-motoren der skal tage sig af udførelsen af funktionerne. Map'et kan f.eks indikere at der skal stå et træ ved de og de koordinater. På den måde ved motoren hvor træet skal tegnes hende (hvis det altså skal tegnes).
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.