Avatar billede intell Nybegynder
31. august 1999 - 12:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

List/menu - flere med samme længde?

Hvordan opnår man samme længde på List/menu funktionen? Jeg har brug for flere List/menu under hinanden og ønsker af æstetiske grunde, at de har samme længde!
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
31. august 1999 - 12:15 #1
Må man se et ekspempel?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
31. august 1999 - 12:15 #2
Også kaldet et eksempel...
Avatar billede intell Nybegynder
31. august 1999 - 13:16 #3
På nedenstående site findes det jeg ønsker at gøre!
http://www.shopez.net/wine.html
Avatar billede villadsen Nybegynder
31. august 1999 - 13:51 #4
Jeg går ud fra at den effekt du ønsker er der hvor man kan udvælge vin på baggrund af forskellige kriterier, som så er opført i 6-7 forskellige dropdown-menuer, men hvor bredden på alle dropdown-menuerne er lige lange?

Det gør du ved at indsætte fx.
- - - - - - - - - - - - - - - - -
el. lign. som er lige så lang (el. længere) som det længste punkt i alle menuerne.

mvh
villadsen
Avatar billede villadsen Nybegynder
31. august 1999 - 13:53 #5
Altså sådan her:
<SELECT NAME="menu1">
<OPTION VALUE="">Vælg et punkt
<OPTION VALUE="">- - - - - - - - - - - - - - - -
<OPTION VALUE="1">Menu 1, punkt 1
<OPTION VALUE="2">Menu 1, punkt 2
</SELECT>

<SELECT NAME="menu2">
<OPTION VALUE="">Vælg et punkt
<OPTION VALUE="">- - - - - - - - - - - - - - - -
<OPTION VALUE="1">Menu 2, punkt 1
<OPTION VALUE="2">Menu 2, punkt 2
</SELECT>

osv.
Avatar billede lizard Nybegynder
31. august 1999 - 13:56 #6
jeg ved ikke om dette er det svar du søger, men ærligt, så tror jeg ikke, at der findes nogen anden udvej - ville de store ex. søgemaskiner så ikke have benyttet det???

<select name="select" size="1" width="40">
  <option selected>----- Dyr -----</option>
  <option>Hund</option>
  <option>Kat</option>
  <option>Hest</option>
  <option>Giraf</option>
</select>
<br>
<select name="select2" size="1" width="40">
  <option>--- Lande ---</option>
  <option>Danmark</option>
  <option>Norge</option>
  <option>Sverige</option>
  <option>Island</option>
</select>

Jeg sætter altid --- foran og bagefter menulisten, så er jeg sikker på at det er det samme antal karakterer og dermed samme bredde...
Avatar billede lizard Nybegynder
31. august 1999 - 13:57 #7
shit villadsen, du kom først...æuv!
Avatar billede villadsen Nybegynder
31. august 1999 - 14:05 #8
Tjah, men det har da ellers stået her i et stykke tid efterhånden...
Avatar billede intell Nybegynder
31. august 1999 - 18:03 #9
Tak til både villadsen samt lizard.
Jeg var nu selv opmærksom på jeres løsning, men havde en forventning om, at problemet kunne løses mere elegant! Det fik jeg jo ikke gjort opmærksom på - men noget tyder på, at man er nødt til at anvende den måde i begge peger på.
Det er faktisk i sig selv en stor hjælp for så vil jeg ikke bruge mere tid på emnet.
Tak til jer begge - Du får pointene Villadsen, da du var den første, der svarede!
Avatar billede villadsen Nybegynder
01. september 1999 - 18:47 #10
Hvis du hører om en anden løsning, så sig endelig til, ok?

Måske bliver det sådan i fremtiden at man kan sætte det som en property i sit tag, men det må vi jo se....