Avatar billede torbenchristensen Nybegynder
28. juli 2003 - 10:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Reduktion af fil-størrelse i batch-mode

Er der nogen som kender et program der kan konvertere jpg filer i høj opløsning (1-2 MB)til noget mere mail-venligt.
Adobe kan naturligvis, men jeg vil gerne have noget der kan køre i batch og håndtere flere billeder.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. juli 2003 - 10:22 #1
www.irfanview.com kan lave dem mindre i forskellige opløsninger osv..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. juli 2003 - 10:22 #2
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. juli 2003 - 10:23 #3
rkhdk >> To sjæle en tanke
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. juli 2003 - 10:23 #4
batch? Skal det kører server side?

/per
Avatar billede miss-g Seniormester
28. juli 2003 - 10:31 #5
Adobe Photoshop kan da godt køre batch funktionen, og på flere billeder. Mener man bare selv kan lave en action, som man så henviser til i batch funtionen.

Batch ligger:
File - automate - batch
Avatar billede spe Nybegynder
28. juli 2003 - 10:34 #6
Som miss-g skriver og du kan endda gøre det endnu lettere. Når du har lavet din action kan du laven den til en drop-let (File-->Automate-->droplet) som du så har liggende på skrivebordet eller andet lettilgængeligt sted. Så kan du blot "smide" billeder oveni i dropletten. Så udføres din action på de billeder uden at du skal åbne Photoshop.
Avatar billede kijac Nybegynder
29. juli 2003 - 09:20 #7
Hvad med denne, fundet via www.lockergnome.com

MIR.NET v1.0.1223.17454 [2.1M] W9x/2k/XP FREE
Multiple image resizer--MIR, multiple image resizer, is different from
your basic image resizer utility. Not only can it resize a batch of
images, but it can also add a border, add text, rotate, and flip the
images. The border and text colors can be changed and you're not
limited to solid colors. The program also offers hatched and gradient
options. The text will be the same on all the images. Images can come
from a folder or individually selected. If a majority of the pictures
you want are in the same folder, go ahead and select the folder, as
you'll be able to remove the images you don't want. While you work,
you can see a before and after image to see how it would look with the
changes. I never had to refer to the help file while using this
quick-processing program with a user-friendly interface.
http://www.acumensystems.com/mir/
Avatar billede torbenchristensen Nybegynder
30. juli 2003 - 10:43 #8
MIR.NET fungerer bare perfekt. Meget nemt at bruge til formålet.