Avatar billede troels54 Nybegynder
05. august 2003 - 18:53 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Dyn. IP med Router? +D-Link: DI-614+

Hej!
Er det muligt at bruge dynamisk IP med router?!
Er der nogen der har erfaringer med <a href="http://www.d-link.com/products/?pid=20" target="_blank">D-Link: DI-614+</a>?! Og er det til at lave et sikkert trådløst WLAN?

btw. ved ikke om html virker i indlæg, hvis det ser "skummelt ud" ovenover:)
Avatar billede troels54 Nybegynder
05. august 2003 - 18:55 #1
hehe.. Konstatering: HTML tags virker ikke i indlæg:D
Avatar billede fangel Nybegynder
05. august 2003 - 18:56 #2
HTML virker ikke, men link bliver lavet til link ;)

jeg har selv DI-604 - og den virker fint med dyn. ip! har ingen viden om den trådløse version - men det er jo samme model, så den kan .= "+" sikkert også!

jeg ved ikke med sikkerhed på den trådløse - men jeg mener man kan lave MAC adresse spærringer!

Moretn
Avatar billede kenp Novice
05. august 2003 - 22:01 #3
man kan jo aldrig være helt sikker med trådløst! men hvis den understøtter mac-adresse filtrering så er du meget godt på vej, kombineret med wep-kryptering så er det ikke så nemt at komme ind!

hvis du så derudover kan få din router til at hide SSID så hjælper det endnu mere da man så ikke umiddelbart kan "se" din netværk.
Avatar billede troels54 Nybegynder
05. august 2003 - 22:49 #4
=>dea_pq:  Man kan aldrig vide sig sikker på hvad de har sat den til at lave med det HTML fis:)
Ok tak for oplysningen. men tror jeg bestiller fast-ip allegevel.. det er en del nemmere;)

=>kenp: okay rart at vide.. tak, mrn kan ikke lige se "hide SSID" funktionen på DI-614+. Hvad med NAT? er det noget værd?
Avatar billede kenp Novice
05. august 2003 - 22:58 #5
dens NAT funktion er ganske uden mærket! generelt set er en d-link router ganske uden mærket og efter hvad jeg har set på dem til at gå til også for en som ikke har supercheck på det.

(det kan være den hide SSID er kommet med en firmware opdatering) men ellers er de 2 andre ting jeg har skrevet også ganske godt men intet er umuligt alt kan brydes
Avatar billede troels54 Nybegynder
05. august 2003 - 23:55 #6
Okay. Tak for responsen!
Avatar billede troels54 Nybegynder
07. august 2003 - 17:40 #7
Skriv lige et svar "kenp"! Så jeg kan lukke spørgsmålet og alle få deres point! ingen skal jo snydes:)
Avatar billede kenp Novice
07. august 2003 - 17:43 #8
det gør jeg så.

takker