Avatar billede kasper7 Nybegynder
06. august 2003 - 21:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

underlig formatering

Hejsa,

Når jeg sender e-mails tilføjer outlook min html signatur.

Men når folk reply'er på min e-mail, og når jeg så modtager den er min signatur formateret på en helt anden måde + plus mine billeder kommer heller ikke med tilbage.

Det gælder også selvom jeg ved at min modtager bruger outlook.
Avatar billede kenp Novice
06. august 2003 - 22:23 #1
det kommer jo an på modtageres indstillinger til modtagelse/afsendelse af post så det kan du ikke gøre ved.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. august 2003 - 22:32 #2
Enig med kenp. Men samtidig vil jeg da oplyse dig om at det er farligt at sende og modtage som Html. Du kan få mange virus på den konto, send som alm. tekst og modtag også som alm. tekst så har du reduceret din chance for virus rigtig meget.
Avatar billede foralias Praktikant
07. august 2003 - 08:24 #3
Ligger dine billeder på en webserver?
Hvis de ligger på din maskine kommer de ikke med signaturen.
Avatar billede kedde65 Praktikant
07. august 2003 - 17:18 #4
Aovergaard har ikke ret i at du kan modtage vira via HTML mails. Det var et stort prob tidligere i Outlook, men hvis ellers du har opdateret Outlook, eller kører med de nyeste service packs så er der ikke noget problem med den slags længere. Desuden er det kun client side script der kan udføres via html mails, og de er ikke mere farlige end client side script på en webside.
Dog er der prob forbundet med at sende HTML mail til andre da det ikke er sikkert andre kan læse dem.

Du kan sagtens sende billeder med der ligger på din lokale maskine, du skal bare lave en ny mail skabelon til det. Så kan du bruge alle de billeder du vil, og de bliver sendt med frem og tilbage.

VH CK
Avatar billede kasper7 Nybegynder
09. august 2003 - 00:23 #5
Hvad mener du med at lave en ny mail skabelon?

Jeg trykker bare ny mail, og derefter indsæt billed. Når jeg så får mailen igen er billederne ikke med tilbage.
Avatar billede foralias Praktikant
14. august 2003 - 10:36 #6
kedde65 -> hvis du i outlook ligger billeder i din signatur som ligger lokalt på din maskine så kommer de kun med som vedhæftede filer.
kasper7 -> du bliver nød til at have billederne liggende på nettet hvortil du så linker i din signatur.
Avatar billede kedde65 Praktikant
14. august 2003 - 10:38 #7
Ja hvis det er autosignatur, så er det rigtigt. Det man kan gøre istedet det er som jeg skrev at oprette en mail skabelon til det og bruge denne til at sende rundt. Det gør man inde under funktioner - indstillinger - post format klik på knappen "vælg brevpapir" og her opret en ny eller hent en eksistyerende HTML side.

VH CK
Avatar billede foralias Praktikant
14. august 2003 - 10:40 #8
Korrekt men nu spurgte kasper jo om signatur.
Avatar billede foralias Praktikant
21. august 2003 - 20:51 #9
Kasper -> Fik du det til at virke ???
Avatar billede kasper7 Nybegynder
22. august 2003 - 08:27 #10
Tak, billederen skulle lige på en server!
Avatar billede foralias Praktikant
22. august 2003 - 08:34 #11
Tak skal du have. Go weekend...