Avatar billede andalius Nybegynder
11. august 2003 - 18:27 Der er 12 kommentarer

Efter Windows update kan jeg ikke logge på Netbank og Hotmail

Hej
Efter at have installeret de seneste opdateringer til windows xp hentet på Microsofts hjemmeside, så kan jeg ikke logge på min netbank (http://www.bgbank.dk/BGNetbank) og heller ikke på min Hotmail. Når jeg prøver på det så kommer bare en besked om at "Siden kan ikke vises". Jeg har for et måneder siden installeret Norton Internet Security, og dengang fik jeg ingen logon problemer. Jeg har lavet de rettelser i "Indstillinger" i IE6 som netbank foreslår på deres hjemmeside.

Hvis jeg trykker på "Tjek din pc" ude til venstre på BG Netbanks hjemmeside så får jeg følgende resultat:

Tjek af Resultat Status Hjælp

Styresystem Windows XP OK
Browser Internet Explorer 6.0 OK
Skærmopløsning 1024*768 OK
Java Ja OK
Cookies Ja OK
Acrobat Reader Version 5 OK
Javascript Version 1.3 OK
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. august 2003 - 18:32 #1
http://www.znn.dk/ Dette er Java som er nødvendig for at kunne gå i banken. Er du helt sikker på at du har denne.
Det kan også være din sikkerhed som er for høj. Prøv at sætte sikkerheden ned hvis det første ikke virker. Funktioner - internetindstillinger - fanebladet sikkerhed.
Avatar billede andalius Nybegynder
11. august 2003 - 18:51 #2
Jeg har både Java (Sun VM: 1.4.1_01) samt sat sikkerheden helt ned, men dette virker ikke
Avatar billede htm Nybegynder
11. august 2003 - 19:12 #3
HAr du en speadstream router?

I så fald log ind på din router og vælg avanceret konfiguration -> host mapping /NAT -> fjern flueben i slå hostmapping/NAT til.

Ellers prøv og installer ms JVM som aovergaard har linket til. mange banker har desværre optimeret deres bank til denne i stedet for standard java.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. august 2003 - 19:50 #4
Ja det er korrekt, og også derfor jeg lagde linket til netop denne adresse.

En anden mulighed er også at du måske har fået lagt disse to websteder under klasseficeret zone og at det så er derfor du ikke kan komme på dem. Prøv at kigge nederst for at se om der skulle stå klassificeret zone når du prøver at gå ind på de to sider. Det er et ikon som ligner et fuld stop vejskilt. Kan du se dette ikon er det fordi de to sider ligger i denne zone og så skal vi have dem fjernet derfra.
Avatar billede andalius Nybegynder
11. august 2003 - 20:30 #5
Jeg har ingen speadstream router (hvad er det iøvrigt?)

Nederst er der ikke det normale "Internet" ikon (en jordklode), men derimod et ikon som nærmest er et "ja" flueben med en grøn cirkel som baggrund og der står "Websteder, du har tillid til". Jeg har nu været inde og installere MS JVM fra znn.dk siden.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. august 2003 - 20:39 #6
Ok. Så har vi konstateret at siden burde kunne ses, da den ikke ligger i klassificeret zone og det er en god ting. Så mangler vi bare lige at det java fra znn.dk virker så du kan komme videre;)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. august 2003 - 13:43 #7
Fik du det til at virke?
Avatar billede lars_lemming Praktikant
25. august 2003 - 23:12 #8
Er der nogen der ved hvor man kan hente den "originale" JVM til Internet explorer - altså den som Microsoft udelod af Windows XP?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. august 2003 - 23:26 #9
Avatar billede krukken Juniormester
19. januar 2004 - 13:29 #10
Jeg ved ikke om du har fundet fejlen. Men det er fordi du ikke har msjvm. Langt de fleste net banker kører på denne java version endnu.
Avatar billede hmm_0 Nybegynder
20. januar 2004 - 22:05 #11
jeg har præcis det samme problem som andaluis, jeg kan ikke logge ind på hotmail og i øvrigt netbank fra min computer, dog kan jeg logge ind fra andre computere. Jeg var inde på znn.dk og tjekke min java installation :
System tjek Resultat Evt. fejlmelding
1. Browser version Internet Explorer 6.00  OK
2. Operativsystem Windows XP              OK
3. Java VM version Installeret.            OK
4. Skærmopsætning 1024x768 (16 bit farver) OK
5. JavaScript version 1.3                  OK
6. Cookies Er ikke slået til              Du skal have cookies slået til.
7. Acrobat Version 5                      OK
Hjælper det på login problemet at "slå cookies til" og i så fald hvordan gør man det..?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. januar 2004 - 00:11 #12
Cookies slåes til her:
Funktioner - Internetindstillinger - Fanebladet beskyttelse af personlige oplysninger, her kan du stille på din cookies, og endda måske helt fjerne beskyttelse i det øjeblik du går i banken. Sådan er det desværre også når man skal tanke penge på sit taletidskort fra Telmore. ;(