Avatar billede zyxtem Nybegynder
12. august 2003 - 21:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

C++ bruges til

Hey

  Jeg sad netop og læste alle de der "fremtidens programmeringssprog" og kom til at tænke på. Hvad bruger man mest C++ til? spil, os..... ja og så vil man blive ved med det.....
Avatar billede nicklasb Nybegynder
12. august 2003 - 21:05 #1
hvad er det du har læst? En artikkel på nettet, eller en bog eller ?!?
jeg tror de fleste der kan c/c++ primært bruger det til programudvikling. Der er ikke meget mulighed for en grafisk actionscripting i en almindelig c, som ses i mange af de rigtig store spil..
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2003 - 21:06 #2
spil
operativ systemer
compilere
kontor pakker
databaser

alt muligt !
Avatar billede nicklasb Nybegynder
12. august 2003 - 21:10 #3
tror ikke det bruges særlig meget til store spil.
Alt kan selvfølgelig lade sig gøre med en rigtig blanding af forskellige (og selvfølgelige rigtige til det enkelte formål) programmeringssprog og dele. Men der vil jeg ikke sige at spillet er programmeret i c eller for den sags skyld c++, da jeg ikke tror der bliver overladt særlig meget til dette. Men som sagt. Hvis man blander det rigtigt, kan det selvfølgelig godt blive en del af et spil..
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2003 - 21:13 #4
Og hvad skulle spil så blive udviklet i ?
Avatar billede zyxtem Nybegynder
12. august 2003 - 21:13 #5
>>arne
er der et/nogen sted(er) hvor C++ især domminerer
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2003 - 21:16 #6
Jeg vil tro at 2/3 af alle windows programmer er C++
og at 4/5 af alle Linux programmer er C.
Avatar billede zyxtem Nybegynder
12. august 2003 - 21:20 #7
tak for hjælpen.
Avatar billede squashguy Nybegynder
12. august 2003 - 21:27 #8
I moderne 3d spil er der også en del assembler indblandet; specielt i den grafiske renderingsmotor, da denne kræver særdeles god ydelse. Ellers er jeg enig med arne, spil laves primært i C/C++ .
Avatar billede jpk Nybegynder
13. august 2003 - 07:42 #9
ISÆR spil laves i C++..!
Avatar billede tjp Mester
15. august 2003 - 03:24 #10
>> squashguy
Så vidt jeg ved, er det meget få beskåret - hvis nogen overhovedet - at kunne programmere noget i assembler, så det performer bedre end tilsvarende kode i C/C++ kompilet på en moderne kompiler.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2003 - 08:44 #11
Enhver kan lave assembler som performer lige så godt som
output fra en compiler.

En udmærket metode er nemlig at bede sin compile outputte
asembler kode og så tage udgangs punkt i dette.

Så man starter lige så godt og så prøver man forskellige
ting og ser om det virker bedre.

Så det er altid lige så godt eller bedre.

Gevindsten er dog oftest marginal. For normal kode 0-20%.

Jeg ved ikke om grafik rendering falder ind under min "normal"
kategori.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester