Avatar billede alicevv Nybegynder
15. august 2003 - 17:29 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Stofanet med to PC-er

Jeg har følgende:
1. 2 PC-er med WindowsXP
2. En D-Link
3. Et modem til Stofanet.

D-Link2 er forbundet til PC1
D-Link3 er forbundet til PC2
D-Link5 er forbundet til Modem

Hvordan kan jeg komme på Internet
med begge PC-er når de er tændt.

Svar ønskes på begynder niveau.

alice
Avatar billede rexman Nybegynder
15. august 2003 - 17:49 #1
Hvilken d-link har du????
Avatar billede popsy Novice
15. august 2003 - 18:18 #2
I første gang skal du vel have familieopkobling, mener ikke Stofanet tillader mere end en pc pr linie på et standardabonnement.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
15. august 2003 - 18:22 #3
Kan man gøre det at den ene maskine sidder til Stofanettet og den anden sidder bare til den maskine som er på nettet. Så men Xp kan man lave det er hedder internet deling.
Dette kræver bare at den maskine med internet er tændt når man skal på nettet med den anden.
Denne løsning virker lige meget hvad.
Avatar billede willi Nybegynder
15. august 2003 - 18:32 #4
I win98 er det blot at dele internet forbindelsen.
Én pc'er på modemet, som de øvrige gennem f.eks. en hub er koblet op til.
Om du skal have familieopkobling eller ej afhænger af din aftale.
Men har du en fast opkobling med fast hastighed er der ingen problemer.
Du kan så have 50 pc'er på.
Du vil ikke kunne trække mere ud end du betaler for.
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2003 - 18:36 #5
Her finder du dansk guide med screenshots til XP - og Stofanet
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2003 - 11:23 #6
Avatar billede alicevv Nybegynder
19. august 2003 - 19:48 #7
Så lykkes det at komme på Internet.sorry den lange vente tid.
reman, min D-Link De805 TP.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2003 - 20:07 #8
alicevv> mit svar virker, hvad er problemet siden du ikke kommer med feedback???
Avatar billede halifax Nybegynder
20. august 2003 - 00:22 #9
john_stigers - Hvad er det lige du mener med ovenst. bem.?
Jeg synes der er (lidt) feedbak i alicevv's sidste kommentar.

Jeg tolker det som problemet er løst. Er det rigtig forstået mangler spørgsmålet blot at blive lukket ved, at alicevv accepterer svar som hun/han kunne bruge.
..... eller har jeg misforstået?      :)
Avatar billede alicevv Nybegynder
20. august 2003 - 18:13 #10
opgaven er løst og det funger
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. august 2003 - 19:25 #11
halifax> sætningen "Så lykkes det at komme på Internet" tilkendegiver på ingen måde at hun nu er på nettet med 2 pc´ere. derfor troede jeg at hun stadig havde problemer.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester