Avatar billede pallepirat Nybegynder
17. august 2003 - 11:01 Der er 7 kommentarer

24 timers ur i ASP.NET

Hej

Jeg har brug for at man kan bruge et 24 timers ur i ASP.NET.

Det scriptet gør er at den logger information omkring hvornår en given bruger logger ind i et system. Dette skriver den i 12 timers ur. Den skriver ikke engang AM/PM ?

Serveren er en Windows Server 2003, men IIS 6.0 og ASP.NET installeret.

Selve serveren kører med 24 timers ur.
Avatar billede burningice Nybegynder
17. august 2003 - 11:27 #1
du skal huske at sætte din Globalization til da-DK

<%@Page Culture="da-DK" UICulture="da-DK" Language="C#" %>
Avatar billede pallepirat Nybegynder
17. august 2003 - 11:33 #2
Hvor skal det stå?
Avatar billede burningice Nybegynder
17. august 2003 - 11:40 #3
det er dit pagedirektiv.. det skal stå i toppen af din aspx-side. Du kan også indstille det for hele din applikation ved at skrive det i din web.config-fil
Avatar billede pallepirat Nybegynder
17. august 2003 - 11:42 #4
når klokken bliver 13:00 så kan jeg se om det virker og så får du point;-)
Avatar billede pallepirat Nybegynder
17. august 2003 - 13:48 #5
hmmm det virkede ikke efter planen? Har du nogle ideer til hvorfor? den skriver det stadig i 12 timers format
Avatar billede pallepirat Nybegynder
17. august 2003 - 14:10 #6
Vi løste det ved at skrive:

man du kan skrive at vi løste det ved at skrive

//string time = DateTime.Now.ToString("hh:mm:ss");
string time = DateTime.Now.ToString("T");
Avatar billede burningice Nybegynder
17. august 2003 - 14:17 #7
Fair nok... Long Time Pattern... det er bare underligt at det ikke hjalp at sætte Culture til Danmark :/

Der står en masse om at formatere time-strings i SDK'et

ms-help://MS.NETFrameworkSDK/cpguidenf/html/cpcondatetimeformatstrings.htm