Avatar billede quisifa Nybegynder
26. august 2003 - 00:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Compression af mappe

Hvordan comprimerer man en mappe ved hjælp af php og kan det overhovedet lade sig gøre, hvis man ikke har mulighed for at installere alt muligt snask på serveren?
Avatar billede detox Nybegynder
26. august 2003 - 00:23 #1
Her er en funktion (fra manualen) til at komprimere en fil, så jo det kan lade sig gøre.

function gzcompressfile($source,$level=false){
    $dest=$source.'.gz';
    $mode='wb'.$level;
    $error=false;
    if($fp_out=gzopen($dest,$mode)){
        if($fp_in=fopen($source,'rb')){
            while(!feof($fp_in))
                gzputs($fp_out,fread($fp_in,1024*512));
            fclose($fp_in);
            }
          else $error=true;
        gzclose($fp_out);
        }
      else $error=true;
    if($error) return false;
      else return $dest;
    }
?>
Avatar billede quisifa Nybegynder
26. august 2003 - 00:26 #2
Men problemt er at jeg ønsker at komprimere en mappe, der så igen indeholder mapper, så det jeg helst vil finde ud af er hvordan man comprimerer mapper osv. så når man pakker filen ud, vil den ligge de pågældende mapper et givent sted..
Avatar billede detox Nybegynder
26. august 2003 - 01:31 #3
Har du evt. et program som kan lave rar eller zip filer kan du måske afvikle det fra php. Jeg lavede et lille eksperiment med winrar og det fungerer fint.
Avatar billede quisifa Nybegynder
26. august 2003 - 01:33 #4
ok :) lyder som en god idee
Avatar billede detox Nybegynder
26. august 2003 - 01:35 #5
Er det win eller linux?
Avatar billede quisifa Nybegynder
26. august 2003 - 02:03 #6
hmm du kender tilfældigvis ikke et gratis comprimerings program? (også kommerciel eller hvad det hedder :) )
Avatar billede detox Nybegynder
26. august 2003 - 02:05 #7
Jamen er det windows eller linux?
Avatar billede quisifa Nybegynder
26. august 2003 - 03:00 #8
tjaah er der ikke et der virker begge steder?
Avatar billede detox Nybegynder
26. august 2003 - 03:26 #9
Tja, jeg kender ikke så meget til linux, men jeg er da ret sikker på at der er programmer. der kan håndtere de fleste komprimeringsformater. Winrar er rigtig god til formålet med et hav af commandline parametre. Den er hvert fald nem at få til at lystre og gøre lige som man vil.
Avatar billede quisifa Nybegynder
26. august 2003 - 05:40 #10
ok, bare svar hvis du vil :)
Avatar billede detox Nybegynder
26. august 2003 - 12:32 #11
Nevermind ;-)
Avatar billede quisifa Nybegynder
26. august 2003 - 14:08 #12
:)