Avatar billede the_bma_man Nybegynder
27. august 2003 - 10:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Visual Cpp: ClassView driller mig

Hejsa alle her.

Jeg har et lille spørgsmål - hvordan "refresher" jeg classview i Visual C++?

Spørgsmålet lyder måske dumt, men her er lidt forklaring til problemet.

Jeg kan se mine klasser i ClassView (CW for fremtiden :-)), og "trykker" jeg på dem, kommer jeg til definitionen af klassen - i .h-filen.
Men ekspanderer jeg klassen i CW, og "trykker" på en metode, ja så burde jeg komme til implentationen af denne metode. Men jeg får bare fejlen: "Cannot find the definition (implementation) of this function".

Det er ved at gå mig på. Kan man på en eller anden måde enten "refreshe" viewet, eller på andet måde resette det, så det bliver bygget igen?
Avatar billede jpk Nybegynder
27. august 2003 - 10:28 #1
Har du prøvet at højreklikke på dit projekt i Class View og vælge Rebuild?
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
27. august 2003 - 10:31 #2
Jeg har ikke en rebuild i den menu, der kommer når jeg højreklikker.
Hvad skal den gøre - rebuilde projektet (compilering) eller bare en rebuild på class-view-et?

Jeg har lavet Rebuil All på projektet flere gange - uden dette dog har hjulpet.
Avatar billede jpk Nybegynder
27. august 2003 - 10:37 #3
Hvilken verison af VC++ bruger du?
Avatar billede jpk Nybegynder
27. august 2003 - 10:45 #4
Undskyld, version...

Du kan prøve at slette .ncb filen fra dit projekt, så VC++ bliver tvunget til at generere den igen.

(.ncb filen indeholder de oplysninger der bruges til at finde de forskellige metoder)
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
27. august 2003 - 11:03 #5
Super jpk.
Det var bare den .ncb fil der skulle en tur i skralderen. Tak.

Hvis du er sød at lægge et svar, så får du dine velfortjente point.
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
27. august 2003 - 11:05 #6
Men hep - du har ikke andre måder at gøre dette på?

Det virker - så det er fint.

Men når jeg sletter ncb-filen, så stryger alle mine projektindstillinger jo også :-(
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
27. august 2003 - 11:07 #7
Næh - det gjorde de jo ikke. Altså blev slettet.
Hmm, mente disse lå i ncb-filen. Men det gør de jo så øjensynligt ikke.
Glem lige det igen!!!
Avatar billede jpk Nybegynder
27. august 2003 - 11:11 #8
Det er et kendt problem i VC++ 6.0 (kan ikke huske om det også var i v5).
Løsningen er altså at slette filen for at tvinge VC++ til at lave den igen.
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
27. august 2003 - 11:18 #9
Det var nu ikke så kendt her - men det blev det :-))