Avatar billede powell Nybegynder
20. december 2000 - 10:01 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Kommunikation med C++ program

Hvordan kan jeg kommunikere med et C++ program via VB6.0?
Avatar billede _gryphon_ Nybegynder
20. december 2000 - 12:05 #1
en socket vil altid være en mulighed..
Avatar billede powell Nybegynder
20. december 2000 - 12:08 #2
Jeg ved desværre ikke hvordan en socket bruges? har du nogle eks. eller andet?
Avatar billede nolle_k Nybegynder
20. december 2000 - 13:59 #3
Er med på en lytter
Avatar billede skwat Praktikant
20. december 2000 - 16:32 #4
den nemmeste måde er at skrive i en tekst fil som c++ læser fra eller omvendt
Avatar billede powell Nybegynder
21. december 2000 - 08:38 #5
Jeg har et C++ program, som udfører en process, denne process skal havde data og skal afgive data, disse data skal komme fra VB. Spørgsmålet er blot hvordan?
Avatar billede martin181 Nybegynder
21. december 2000 - 13:36 #6
Du kunne evt. benytte dig af en teknik som f.eks. Corba, det skulle være muligt at finde noget om dette på nettet.
Corba er, så vidt vides udviklet til alle programmeringssprog, men med Visual Basic, vil Microsoft godt nok hellere bruge deres eget DCOM-men hvis du kan få CORBA til at virke vil du helt sikkert have en teknologi, som har en lang levetid og oven i købet har en lang levetid.
Jeg ska gerne komme med links til Corba-relaterede sider på nettet hvis der er behov for dette.
Avatar billede powell Nybegynder
21. december 2000 - 14:00 #7
martin181 -> Corba er muligvis en løsning, kikker lige på de eksempler jeg har fundet...

Men problemmet er stadig at dette C-modul som behandler en håndfuld data, kan egentligt betragtes som en xxx.dll, hvordan kan jeg foreks. lægge et tal ned til denne fil, og sætte processen igang. Det kan da ikke være rigtigt at jeg skal bruge et eksternt værktøj, findes der ikke en kommando der gør sådan at den overfører en værdi til et andet modul og derfra behandle tallet og igen præcentere dette i VB programmet. Jeg mener man kan benytte $, men ved ikke hvordan?
Avatar billede powell Nybegynder
21. december 2000 - 15:00 #8
DCOM og Corba bruges egentligt kun når der skal kommunikeres mellem computere, og det er ikke meningen i dette tildfælde.
Avatar billede martin181 Nybegynder
21. december 2000 - 15:03 #9
ok - men jeg mener at have set et program et eller andet sted, jeg ved ikke om det var på Tucows eller hvor det var, der kunne rette/tilføje til dll filer - så kunne du måske lave en tekstfil, der kunne indlæses i dette?

Man hvad er det helt præcist du skal bruge det til, altså programmet? hvor automatisk skal det være?
Avatar billede martin181 Nybegynder
21. december 2000 - 15:05 #10
Du kan også bruge Corba til kommunikation mellem flere programmer skrevet i forskellige sprog - eks. Java & Delphi Pascal - der bør også være noget der kan virke mellem C++ og VB6.0 - der må være en eller anden C++2idl eller en VB62idl...
Avatar billede powell Nybegynder
21. december 2000 - 15:36 #11
martin181 -> Det jeg skal bruge programmet til: (håber denne forklaring kan kaste lidt lys over sagen) Jeg sider med en håndterminal (kaldet workabout) hvor jeg har fået en driver (i C++) som skal kunne kommunikere via en specialprotokol (igen skrevet i C++) til en ekstern enhed. Denne driver skal havde enkelte data ind for at vide, hvilken ekstern enhed det er den skal kommunikere med, og fra enheden for den så nye input, som igen skal kunne læses tilbage til hovedprogrammet som i dette tilfælde er VB (nærmere OVAL, men dette er i grove træk det samme.) Hvis der findes en C++ til VB konverter kan det naturligvis løse problemmet. Ellers skal jeg kunne kommunikere med dette C++ modul, det er ikke oceaner af plads i håndterminalen derfor er det vigtigt at det er en kommando.
Avatar billede powell Nybegynder
04. januar 2001 - 08:42 #12
Jeg takker for de svar i gav, dog hjalp det mig ikke videre...