Avatar billede hacky Nybegynder
04. september 2003 - 09:54 Der er 7 kommentarer

Access database vil ikke køre i IIS 5.0

Hej Alle...

Jeg har en windows2000 pro. med IIS 5.0... Men når jeg prøver på at køre noget som helst med database, virker det ikke... Jeg får blot fejlen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]Der opstod en generel fejl. Registreringsnøglen Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x544 Thread 0x418 DBC 0x1475024 Jet kan ikke åbnes.
/projekter/skal_laves/langballe-nycms/page/default.asp, line 9

Hvad skal jeg gøre???

Hilsen Kasper Ulvedal
hazky@stylingnet.dk
http://kasper.saxtorph.net/
Avatar billede truelz Nybegynder
04. september 2003 - 09:55 #1
Hvordan kalder du sin database i asp-filen?
Avatar billede hacky Nybegynder
04. september 2003 - 10:03 #2
Sådan...

<%
    Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    objConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../admin/db/site.mdb") & ";pwd=losen;"
    Set rstPage = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

    strSQL = "SELECT * FROM info"
    rstPage.Open strSQL, objConn, 3, 3
    If NOT rstPage.EOF then
%>

Men den virker på nettet, det er kun i IIS det ikke fungere!
Avatar billede snowball Novice
04. september 2003 - 10:04 #3
Prøv og læs http://www.skybuilders.com/Users/Jesse/docs/Access2000.html

hazky: Det er ifølge Ekspertens regler (http://www.eksperten.dk/regler.phtml) punkt 2.1.6 ikke tilladt at øgre reklame for andre web sider med mindre det har relevans for spørgsmålet. Unlad derfor venligst fremover dit link i din signatur, tak.

Snowball
Avatar billede bredum Nybegynder
04. september 2003 - 10:06 #4
Hvis du bruger Win2k eller XP er fejlen nok dette. Du skal ind i mappeindstillinger og fjerne vingen i 'brug enkel fildeling' og derefter kan du højreklikke > egenskaber på den mappe du skal give skrivetilladelser til.
Avatar billede hacky Nybegynder
04. september 2003 - 10:12 #5
Snowball: Undskyld, dette vil ikke gentage sig!

Bredum: Jeg kan ikke finde feltet "Brug enkel fildeling" hvor er det henne??? Jeg bruger win2k
Avatar billede rskov Nybegynder
04. september 2003 - 17:40 #6
tjekket om web brugeren har skrive adgang til databasen ?
Avatar billede hacky Nybegynder
04. september 2003 - 18:44 #7
Nej... Men det er også når jeg skal hente data... Ikke kun når jeg skriver...

Med venlig hilsen

Kasper Ulvedal