Avatar billede thecaveman Nybegynder
08. september 2003 - 19:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med .omg i mine avi filer

Jeg har fået en film der åbenbart er en såkaldt .omg film..Den kan jeg slet ikke finde ud af at arbejde med. Jeg har nu omsider fået et codec så jeg kan se filmen på pc'en. Men jeg kan ikke hive lyden ud af den og arbejde med den som jeg plejer i Virtualdub, tmpGenc og headAc3.
Og det er de programmer jeg bruger når jeg laver SVCD'er.
Håber der er en eller flere der kan hjælpe mig *SS*
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. september 2003 - 19:27 #1
http://filext.com/detaillist.php?extdetail=omg
http://www.openmg.com/eu/support/index.html#02

måske kan du bruge dette ..

der er åbenbart brugt et ATRAC3 codec .. hvordan du får det ud ved jeg ikke
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2003 - 19:33 #2
Separating the audio from the video using VirtualDubMod.

Download VirtualDubMod from here:-

http://www.softnews.ro/public/cat/11/2/2/11-2-2-29.shtml

Open up your OGM file in VirtualDubMod, by clicking File, Open Video File. Then click on Streams, and then Stream List.
This section shows you what the OGM is containing or what it's made off.
You SHOULD or SHOULD NOT, see hopefully 2 Audio Streams, and 1 text stream.
Select the 1st Audio Track and on the right side Click the button Demux, and preferably save it as Audio [01].
Do the same thing for the 2nd Audio and save it as Audio [02] if you like.
Now you have "extracted" both the audio tracks from your OGM file and have them separated.
Play them to see if they work.
Avatar billede thecaveman Nybegynder
08. september 2003 - 20:51 #3
Tusind tak for hjælpen...Men det skal måske lige tilføjes at man skal bruge Goldwave til at konvertere lyden fra filmen da den bliver gemt som en -org fil
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2003 - 21:17 #4
any time... :o)