Avatar billede tva Nybegynder
13. september 2003 - 00:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort "Blinker"

Jeg har et K7S5A PRO, og har haft diverse grafikkort tilsluttet, min Acer AL 532 (LCD Skærm), men skærmen har det med at blinke, skifte farve og lysstyrke, og det kommer i perioder, så mon fejlen er på bundkortet, eller skal der stilles et eller andet i bios (AMI) ???????
Avatar billede RJFreelance Praktikant
13. september 2003 - 01:08 #1
Jeg har oplevet det samme og det er skærmen der er defekt.. Er det sket på andre skærme eller kun din LCD ?
Avatar billede tva Nybegynder
13. september 2003 - 01:17 #2
Jeg har ikke afprøvet med anden skærm endnu, men kunne det evt. være stikket til skærmen, en løs forbindelse eller ligende, jeg afventer lige flere svar før jeg giver point, det er lige noge jeg vil tjekke.
Avatar billede RJFreelance Praktikant
13. september 2003 - 01:23 #3
Altså det var noget inde i skærmen der gjorde det...
Det skruede op og ned for lydstyrke og man kunne ikke ændre opsætningen på den..

Og det er ikke din comp for så ville den slet ikke vise noget på skærmen.. :P
Avatar billede tva Nybegynder
13. september 2003 - 01:28 #4
Der er ingen problemer med lydstyrke eller justering af skærmen, alt ser ud til at fungere, nu har jeg siddet her foran skærmen i en time uden problems, men det dukker op med mellemrum, så jeg tror ikke på at det er skærmen, men måske et driver problem, eller noget i bios.........jeg roder lige lidt mere med problemet og afventer lige andre svar.
Avatar billede RJFreelance Praktikant
13. september 2003 - 01:33 #5
ups mente selvfølgelig også op og ned for lysstyrken :)

Jo det er ca. samme prob.- jeg havde..
Avatar billede tva Nybegynder
13. september 2003 - 02:04 #6
Man kan da sige Du er ihærdig, men jeg er mere overbevist om at det er grafikkortet, driver problem, el. evt. stikket til skærm, - skærmen er testet og fundet OK! Så desværre kan jeg ikke give dig point, og vil stadig afvente andres løsninger.
Avatar billede ird Praktikant
13. september 2003 - 07:57 #7
Det er ikke skærmen! Jeg har samme problem på en af mine pc'ere og det er grafikorts porten der laves ged!

Prøv at røre stikket hvor skærmkortet går ind på pc'en.
Du kan evt prøve at skifte driver til denne http://www.nvidia.com/page/search.html?keywords=40.72

Men husk at fjerne den gamle først via tilføj/fjern. Tror dog ikke det hjælper det vilde!
Avatar billede ird Praktikant
13. september 2003 - 07:59 #8
Det der hjalp mig, var at stramme stikket på porten der går til grafikkortet så stramt som overhovedet muligt. Er det ikke noget af overstående tror jeg grafikkortet er ved at være dødt :-)

Håber dette hjalp dig en smule

Ha en god dag
Avatar billede tva Nybegynder
13. september 2003 - 15:01 #9
Tak til ird jeg havde selv tænkt på denne mulighed og er hermed gjort, og det ser ud til at være ok.........så du får point
Avatar billede ird Praktikant
13. september 2003 - 18:53 #10
Herligt det hjalp :-)

Skulle det være ena nden gang!