Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
18. september 2003 - 21:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Reperation af skærm! HJÆLP!

Jeg har en skærm (Crestcomputer model : CPD - 2403
                              SER NR : 6004825
                              Lavet  : 2000-12

Da den er gået i stykker og firmaet som har lavet den er gået i betalingsstandsning (eller sådan noget, ingen af ders hjemmesider virker) søger jeg hjælp her!

Det jeg leder efter er en som kan reparere min skærm billigt, og skal helst ikke bo for langt væk fra skive..

Problemet er, at når jeg tænder den, virker det som om den vil til at starte op.. men så slår den fra, og begynder at sige sådan en underlig pibende lyd.. Lyden kommer fra nederste højre hjørne, det samme sted som der sidder en kondensator (430V - 330microfarrad)

Skærmen er af mærket Sony trinitron,er en 17" fra slutningen af 2000.. Håber der er nogle der kan hjælpe..  Jeg har oprettet et ligneden spørgsmål, men der var den ikke helt i stykker.. Se evt: http://www.eksperten.dk/spm/355912

200 point da jeg er meget desperat!!
Avatar billede elvis77 Nybegynder
19. september 2003 - 09:11 #1
Jeg tror en TV-reperatør kan fikse den, det der bruger at være problemet når en skærm/tv laver en pibende lyd fra elektronikken er en defekt højspendings transformator. Eventuelt kan der være dårlig kontakt i en lodding på printkortet. En ny højspendings transformator er desverre ikke billig, men at få fikset en loddefejl skulle ikke blive for dyrt.
Avatar billede evildon Nybegynder
19. september 2003 - 09:12 #2
Hvis jeg var dig ville jeg tage kontakt til Sony danmark. Hvis der er garanti på din skærm vil de nok gerne hjælpe dig med at få den lavet. Ud fra hvad du skriver er den jo lavet 12 måned år 2000 og det betyder vel at der er garanti på den helt til december. Så ring til 43557000 og se om de ikke kan hjælpe dig. Jeg ved ikke om det er det helt rigtige nummer, men de kan give dig det rigtige der.
Jeg ved ikke helt om der er garanti på din skærm, for jeg har ikke kunnet finde den på deres side. Men der er skærme med 3 års garanti.
Avatar billede toocool Nybegynder
23. september 2003 - 11:35 #3
jo den er god nok, alle sonyskærme har 3 års garanti.
Avatar billede evildon Nybegynder
24. september 2003 - 06:40 #4
Det er faktisk ikke alle sony skærme der har tre års garanti. se link :
http://www.ita.sel.sony.com/support/displays/legacy/CPD-23459XX_Series_1.html
Avatar billede toocool Nybegynder
24. september 2003 - 08:36 #5
ok, jeg giver mig. Gik ud fra at vi snakkede om danmark...

For der er der tre års garanti
Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
09. januar 2004 - 03:56 #6
takker!;) har fået den lavet nu..
Avatar billede toocool Nybegynder
09. januar 2004 - 17:59 #7
fik du den lavet under garanti?

Blot af interesse ;-)