Avatar billede anholt Nybegynder
22. september 2003 - 17:37 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

linksys router og www.dating.dk

Hejsa har en tdc oplobling og en linksys-router befsr41.
Men kan ikke komme på chatten på www.dating.dk.
Har prøvet at ændre så jeg forwarder porten 2000 til min ip-adresse men det hjælper ikke noget...

Nogle gode forslag til hvordan dette gøres?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. september 2003 - 17:44 #1
Har du en software firewall på ?
fx xp's
Avatar billede anholt Nybegynder
22. september 2003 - 20:25 #2
xp's firewall er deaktiveret, så det er ikk det
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. september 2003 - 20:41 #3
Har du prøvet med andre maskiner ?

Har du forwardet den som TCP eller UDP eller kan du ik vælge ?
Avatar billede anholt Nybegynder
22. september 2003 - 21:12 #4
nej jeg har ikk mulighed for prøve med andre maskiner.
jeg har prøvet bagge dele men intet ser ud til at virke.
jeg har en mistanke om det er min router der er problemet, men jeg ved det ikk.
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2003 - 21:35 #5
Har du gjort dette?, taget fra hjælp i min linksys og det virker.
To add a server using forwarding:
Enter the range of port numbers and select the protocol used by the server. On the same line, enter the IP Address of the server that you want the Internet users to be able to access.
Configure as many entries as you would like until all of the link entries are filled.
Click the Apply to save the settings.
Port Triggering
Some Internet applications or games use alternat ports to communicate between server and LAN host. When you want to use those applications, find out the ports used by them and fill the triggering(outgoing) port and alternat incoming port in this table. The router will forward the incoming packets to LAN host.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. september 2003 - 23:35 #6
Btw, hvorfor har du en router når du kun har en maskine ?
Avatar billede anholt Nybegynder
22. september 2003 - 23:43 #7
fordi de andre maskiner ikk er helt klar til at blive koblet på endnu, men det kommer
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. september 2003 - 23:44 #8
Ok, har du prøvet uden din router på, for at se om det er den eller din maskine ?
Avatar billede anholt Nybegynder
23. september 2003 - 19:42 #9
det har jeg nu, og det virker stadig ikk, så nu har jeg virkelig ingen aneelse om hvad problemet er
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. september 2003 - 20:16 #10
Ja, det er jo så din PC den er gal med...

Har du læst på Dating om årsager til ikke at kunne bruge chatten ?
Avatar billede anholt Nybegynder
23. september 2003 - 21:16 #11
der stor at hvis jeg sidder bag firewall ska jeg åbne port 2000, men rfter som jeg lige nu kører unden om routeren sku jeg ikke sidder bag firewall, ikk så vidt jeg i hvert fald. jeg tror ikk det er et problem fra datings side, ikke med 3100 online brugere lige nu, når der har været problemer fra datings side er der som regel ikk over 1000, så det er nok min pc'er
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. september 2003 - 21:27 #12
Har du også den krævede software som der står på deres side ?
Avatar billede anholt Nybegynder
23. september 2003 - 22:28 #13
nu føler jeg mig næsten dum, jeg prøvede at downloade java fra et link på dating.dk og nu virker det, tak for hjælpen
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. september 2003 - 23:26 #14
Også svært når det står på skærmen ;)
Avatar billede shotput Nybegynder
02. oktober 2003 - 19:37 #15
kan du komme ind på nogle Java sider???

havde samme problem før...

opdatere min explore og fik instaleret noget java også fungede det...