Avatar billede thulin.rm Nybegynder
23. september 2003 - 12:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Boot problemer Win 2000

Efter at have skiftet bundkort og processor, kan min computer ikke starte op.

Det kan jo være så meget...........

Efter at have startet WIN 2000, stopper den og giver fejlkode:
INACCESABLE_BOOT_DEVICE. på en blå skærm.

Efter så at have sat det gamle bundkort tilbage starten den fint.
HD bliver formatet og WIN 2000 geninstalleret, og alting virker fint.
MEN...........
Da jeg installerer service pack 4, starter problemet forfra, den kommer så igen med den samme fejl kode.

Nogle gode forslag ?????
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
23. september 2003 - 12:54 #1
Mon en BIOS upgrade vil hjælpe ?????
Avatar billede darkside Nybegynder
23. september 2003 - 12:55 #2
Nej, Du skal lave en repair af windows 2000, det hjælper! ;)
Avatar billede darkside Nybegynder
23. september 2003 - 12:56 #3
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
23. september 2003 - 13:10 #4
Det er gjort, men lige så snart jeg installerer service pack 4 går det galt igen.
Og jeg skal bruge service pack 4 for at kunne lukke de "huller" som der er i WIN 2000
Avatar billede darkside Nybegynder
23. september 2003 - 13:17 #5
Hm prøv med en bios opdatering så, det kunne godt tyde på SP4 ikke kan li din computer..
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. september 2003 - 14:29 #6
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. september 2003 - 14:37 #7
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
24. september 2003 - 07:50 #8
Nu er BIOS blevet updateret, men det hjælper ikke.
HD formateret igen og WIN XP installeret. Her melder den det samme problem, efter installation, men uden installation af service packs. ?????

HD er en IBB UDMA 5 34GB.
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
24. september 2003 - 07:52 #9
MEMTEST, efter 6 stive timer, melden den ikke om mem fejl.
BIOS er sat til standard instillinger
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. september 2003 - 08:09 #10
Ram er da i orden! har du prøvet det her:
Run Windows 2000 boot disk, selecting Emergency Repair Disk, and then copying a few files over to that disk. The ones you need are ntdetect.com, ntldr, and boot.ini
Avatar billede kbu Nybegynder
24. september 2003 - 21:25 #11
hvis du kan på maskinen op at køre i "Fejlsikret Tilstand" med F8, så prøv at sætte overførselstilstand til "Kun PIO" i stedet for "DMA hvis det er tilgægeligt"
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
10. juni 2004 - 16:01 #12
xx