Avatar billede madizone Nybegynder
30. september 2003 - 17:44 Der er 15 kommentarer

Hjælp til Mail-løsning.

Hej.

En bekendt har et firma med fire medarbejdere, og han har bedt om min hjælp til at finde en løsning til firmaet mht. mail og web.

Han har domænet www.x-plaine.com og vil gerne have en Exchange server på domænet, men vil også gerne have adgang til sin post uden for lokal-netværket.

Det giver grobund for et syndflod af spørgsmål i mit hoved. DNS-styring? domæne-styring? sikkerhed? hardwarekrav? linjekrav? (han har 2048/512 hos TDC).

Kan det lade sig gøre alt det her og er det noget som er enkelt at administrerer eller ville det være uansvarligt ikke at have en fagmand til det?

Tilbyder nogle mailhotel udbydere ovenstående?
Gerne med noget i stil med http://owa.aats.dk hvor der er en web-udgave af Outlook.

Eller skal jeg vifte ham han til en web/mail-hotel udbyder med noget alm. webmail?

I så fald - hvem er bedst? Hvad er prisen? Hvor stor er kapaciteten?

Hjælp mig, tak.
Avatar billede wickedd Juniormester
30. september 2003 - 17:54 #1
Helt klart www.postby.dk som er gratis, og kan bruges til eget domæne osv.
Avatar billede hojben Novice
30. september 2003 - 17:58 #2
Prisen for en exchange server kontra egen webserver + mail server er ublu. for "næsten" ingen penge kan du smide en IIS + argosoft mailserver op. Vil nok sige at hvis det kun er 4 brugere er en exchange server lige i overkanten.

Det skulle ikke ta mig mere en et par timer at smide det op. mailserveren er piece of cake og det samme er www serveren.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2003 - 18:26 #3
En Windows 2003 server, har en POP3 server og kan hoste web. Så det var måske et godt bud.
Avatar billede hojben Novice
30. september 2003 - 18:29 #4
mener du ikke SMTP server?
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2003 - 18:33 #5
> hojben
Hvis det var min kommentar, du tænkte på, så mener jeg en POP3 server. Det er nyt i Windows 2003 server.

:-)
Avatar billede hojben Novice
30. september 2003 - 18:35 #6
det var det. hvor dælen har du den henne?
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2003 - 18:36 #7
Windows 2003! Du skal bare instalere den.
:-)
Avatar billede hojben Novice
30. september 2003 - 18:38 #8
ja det er jeg klar over, men der er da intet under tilføj/fjern programmer under windows programmer.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2003 - 18:39 #9
Er det en Windows 2003 server du sidder på?
Avatar billede hojben Novice
30. september 2003 - 18:41 #10
ja.. for ikke at spamme hans spørgsmål :) så vær lidt hurtig *g*
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2003 - 18:47 #11
>hojben
Windows 2003 server indeholder en POP3 server, er det så svært at forstå?
Søg selv, hvis du ikke tror på mig.
:-)
Avatar billede sovetryne Nybegynder
25. oktober 2003 - 18:01 #13
Madizone > Hvorfor Exchange Server, hvis jeg kan give dig en løsning for et fullsize mailserver på mindre en 10% af prisen du skal betale til Exchange? Min løsning omfatter POP3, SMTP, IMAP, Webmail (på secured http), ingen krav for IT-kendskab, og fuld i stand til at gøre alt hvad Exchange kan, og mere.
kontakt mig på a.van.harten@havecom.nl hvis du er interesseret.
Avatar billede hojben Novice
26. oktober 2003 - 09:25 #14
eller argosoft mailserver. freeware eller pro udgaven..
Avatar billede sovetryne Nybegynder
26. oktober 2003 - 13:10 #15
Argosoft er ikke så god som min løsning: MDaemon