Avatar billede 2400nv Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:06 Der er 24 kommentarer og
3 løsninger

Hjælp til opbygning af hjemmeside

Hej
Jeg er ved at lave en hjemmeside. Fortsætter fra dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/407113

Jeg har fundet ud af, hvordan hovedsiden skal se ud.

Design - Gratis design - Mistarium
http://www.dkscripts.tk

Jeg kan godt finde ud af, at rette i scriptet. Jeg er ved at skrive tekst og indsætte div. billeder.

Jeg vil godt have lidt hjælp til næste trin: Udover formen til hjemmesiden, skal jeg bl.a. bruge: en dagbog, en formmail, pop-up, printvenlige sider og lidt andet godt. Hvordan får jeg tilføjet disse ting til hjemmesiden?

Hvordan bruger jeg det logon der er på siden?
Avatar billede roenving Novice
02. oktober 2003 - 23:17 #1
-- du skal bruge et serverside script-sprog, som kan håndtere en database, for ellers kan du ikke have dagbog, formmail og sådan noget !-)

Umiddelbart skal du finde ud af, hvad din ISP (hjemmeside-host) har af database-system-understøttelse og så skal du flytte spørgsmålet over i den passende kategori ...

Hvis du selv hoster vil jeg umiddelbart anbefale mySQL som database og php som scripting-sprog serverside ...

-- popup osv. skal jo klares i javascript/html, så du skal finde de relevante kategorier under Programmering --> Script til det meste !o]
Avatar billede popsy Novice
02. oktober 2003 - 23:19 #2
er næsten bange for at nævne det, men der er jo altså også muligheder som http://www.hostedstuff.com/ og http://gratis.pezzo.dk/fr.def.asp
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:20 #3
http://www.webcafe.dk/artikler/php/phpmysqlgaestebog/

Her kan du finde en artikel der beskriver hvordan man laver en gæstebog, og det er jo egentlig lidt det samme du skal bruge til din dagbog. Det hele er lagt op på en mysql database og det hele er så godt beskrevet at det ikek skulle være noget problem.
Avatar billede 2400nv Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:22 #4
I første omgang skal hjemmesiden bare ud og ligge på:

Webhotel:
http://www.frac.dk/
Avatar billede 2400nv Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:31 #5
Jeg ved ikke, hvordan jeg kommer videre. Jeg mangler overblikket. Hvad er det næste jeg skal lave?
Avatar billede roenving Novice
02. oktober 2003 - 23:36 #6
Find ud af hvor din side ligger/skal ligge og find ud af om de understøtter php/mySQL eller asp ...
Avatar billede 2400nv Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:39 #7
Webhotel understøtter/tilbyder dette:

FTP login.
50MB plads til hjemmesiden.
php
- GD lib 2,0.
- Sendmail (Qmail)
SSI
CSS
.htaccess
MySQL Database
Ingen reklamer
POP3 E-Mail adresse
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:44 #8
2400nv >> Start med at læse artiklen som jeg linker til
Avatar billede 2400nv Nybegynder
03. oktober 2003 - 00:03 #9
Jeg har lige læst artiklen. Jeg ved ikke helt, om jeg har forstået det. Hvor svært er det?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. oktober 2003 - 06:24 #10
Kender man lidt til php og mysql er det ikke særlig svært, men er du nybegynder synes jeg det er lidt et projekt at kaste sig ud i.
Kig evt på www.cgiforme.com de tilbyder vidst noget af det uden at rigtig skal programmere noget
Avatar billede popsy Novice
03. oktober 2003 - 07:01 #11
Kig lige på de links jeg lagde i går, der kan du indsætte og tilpasse det meste af det du efterspørger, uden egentlig at skulle programmere. Det meste af det er ret simpelt.
Avatar billede webmasterm Nybegynder
03. oktober 2003 - 07:18 #12
Hej 2400nv..

Jeg havde det samme problem med min hjemmeside : www.giw.person.dk ! Du kan hente scripts på www.rolator.dk ! Eller www.Thomaslunde.dk ! Eller www.Netcoders.dk ! Dem bruger jeg. Kan du finde ud af mysql ? Hvis ikke vil jeg gerne hjælpe...
Avatar billede 2400nv Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:47 #13
jakobclausen>> Jeg kender meget lidt til php og mysql. Jeg er nybegynder på det område.

popsy>> Kigger lige på dine links

webmasterm>> Fed hjemmeside du har! Der er mange fede ting, som jeg også kunne bruge på min hjemmeside. Hvordan har du bygget din hjemmeside op?
Avatar billede webmasterm Nybegynder
04. oktober 2003 - 10:30 #14
Først har jeg lavet designet. Også har jeg bare hentet en hel masse scripts i php med mysql. Jeg har alle mine php script med mysql på frac.dk ! Jeg skal også igang med et brugersystem. Næsten lige som på rolator.dk ! Skal jeg sende dig nogle af scripts'ne ? Bare sig hvilke ? Også er jeg også igang med et mallingsystem bare uden mysql.
Avatar billede 2400nv Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:19 #15
Jeg har lavet en testside:
http://www.eksperten.frac.dk/

Du må gerne sende de script, du har brugt til den hjemmeside. Jeg tror, at jeg kan bruge de fleste.

2400nv@privat.dk
Avatar billede webmasterm Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:10 #16
Jeg har sendt dig mine script. Fed side forresten. Kan du finde ud af mysql ? Skriv endelig hvis jeg kan hjælpe med noget ?
Avatar billede webmasterm Nybegynder
04. oktober 2003 - 17:12 #17
Jeg har nemlig ikke så meget at lave for øjeblikket. Gider ikke sidde og lave min færdig. Den skal alligevel flyttes såå...
Avatar billede 2400nv Nybegynder
05. oktober 2003 - 09:38 #18
webmasterm>> Nu er det desværre ikke mig som er Dkscript, men det er der hvor jeg har hentet designet til min hjemmeside.

Design - Gratis design - Mistarium
http://www.dkscripts.tk

Mange tak for scriptene. Jeg kigger lige på dem.

Jeg kender ikke noget til mysql (men det kan jeg komme til). Hvis du har lyst må du meget gerne hjælpe mig med, at lave en hjemmeside lidt i stil med din egen (opbygget op omkring en database).

Mit problem er, at jeg ikke ved hvordan, jeg laver en hjemmeside som er bygget op omkring en database, og hvordan jeg får samlet de forskellige sider.

Hjemmesiden jeg er ved at lave er til min kæreste, så hvis det kan lade sig gøre, skal siden være simpel at vedligeholde (med en administratorside, hvor man kan rette og redigere hjemmesiden).

Er det noget man kan lave? Eller er det for svært? For ellers laver en bare en simpel hjemmeside.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. oktober 2003 - 09:40 #19
2400nv >> Der er jo ikke så meget ved at lave en hjemmeside, hvis man alligevel skal have andre til at lave den for en. Kig på www.webcafe.dk og de andre links du har fået og sæt dig ind i hvordan man bruger f.eks. php og mysql, så du SELV kan lave det.
Avatar billede webmasterm Nybegynder
05. oktober 2003 - 11:27 #20
Man kan godt lave en administratorside ! Jeg har sendt dig en fil der hedder filsystem ! Noget i den stil. Har du msn ? Jeg har. Mark_Bertelsen@get2net.dk ! Så kan vi jo snakke lidt der. Hvis du gider. Jeg vil gerne hjælpe dig med din kærestes hjemmeside.
Avatar billede 2400nv Nybegynder
05. oktober 2003 - 14:38 #21
Jeg har ikke modtaget den sidste mail fra dig. Kan du ikke sende den igen, til denne adresse:

2400nv@privat.dk

Jeg har ikke msn messenger, men jeg installere det lige i aften, så kan vi lige snakkes ved. Ellers kan vi lige maile sammen.
Avatar billede webmasterm Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:27 #22
Nej men jeg sendte dig en mail med alle de script og der var der en fil der hedder filsysten eller sådan noget i den stil.... Jeg er ikke på mere idag. altså på msn..
Avatar billede 2400nv Nybegynder
05. oktober 2003 - 23:54 #23
Jeg har sendt dig en mail. Jeg har installeret msn messenger på min maskine. Du mener phpfilsystem scriptet?
Avatar billede webmasterm Nybegynder
06. oktober 2003 - 07:17 #24
Jeps. Det er den. Jeg har fået din mail og svarede tilbage på den.
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:02 #25
2400nv gider du lige ligge et svar her så jeg kan lukke ??

http://www.eksperten.dk/spm/398891

! !"Sorry for spam" ! !
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. oktober 2003 - 18:47 #26
Er det ikke lidt underligt at give zyphon point når han ikke svare på dit spørgsmål, men blot gøre dig opmærksom på at der venter point til dig?
Avatar billede 2400nv Nybegynder
16. oktober 2003 - 18:52 #27
Jo, det er en fejl. Jeg ved ikke, hvordan vi kan få den rettet.