Avatar billede jennemaan Nybegynder
03. oktober 2003 - 11:21 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Bug i VS 2003?

Hey folks,

jeg bruger VS.NET 2003 Ent. Arch.

Jeg oplever følgende bug/crash.

Jeg laver et interface:

IBug.cs
using System;
namespace TabBug
{
  public interface IBug
  {
    public IBug(){}
    public double aValue(DateTime As Of Date);
  }

herefter laver jeg en klasse der implementerer interfaced...

Bug.cs
using System;
namespace TabBug
{
  public class Bug : IBug //<-ved denne indtastning
tilbyder VS "Press TAB to implement stubs for interface 'TabBug.IBug'" ... Taster jeg TAB crasher VS og efterfølgende cirkus med Send report osv...
.

Er der nogen VS 2003 brugere derude der har samme problem? -Ellers skal jeg nemmerli reinstallere (men det er der ingen grund til hvis andre har samme problem).

/Jennemaan
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:52 #1
Nu er det så ikke Enterprice Architect jeg har, men funktionen fungerer fint hos mig :-)
Avatar billede jennemaan Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:31 #2
jeg ved godt det er lidt tricky. Normalt har du ikke en constructor med i dit interface... Men bare det at man har får funktionen til at nakke hele VS hos mig :(
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:33 #3
Nå ja, det havde jeg slet ikke lagt mærke til... Men du kan jo slet ikke have en constructor i et interface... Men sjovt nok, at VS.NET går ned af den grund. Men hvorfor fjerner du så ikke bare constructoren? Du kan jo alligevel ikke compile når den er der...
Avatar billede jennemaan Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:44 #4
jajajaja... men det er da en bug at VS skal rives totalt ned af at man har en fejl i erklæringen af et interface :) (Og det sker da af og til at man laver en lille bøf jo - derfor skal man jo ikke miste alt det man har lavet siden sidste save...)...
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:47 #5
Det har du fuldstændig ret i! MS' udviklere har vist ikke lige tænkt sig godt nok om der!

Men nu har jeg en løsning på dit oprindelige spørgsmål:
Fjern constructoren fra dit interface :-) Ingen grund til at geninstallere her!
Avatar billede finger Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:48 #6
Jeg har netop prøvet det samme i Enterprise Architecht og min går også ned med et brag. Så det er nok en bug i VS.NET, men som Nielsbeck siger så kan man ikke have en constructor i et interface.
Avatar billede finger Nybegynder
20. oktober 2003 - 14:23 #7
var det svar nok?
Avatar billede jennemaan Nybegynder
20. oktober 2003 - 14:25 #8
jeps :)