Avatar billede tjmo Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

transparent menu

nogle der kan lave denne menu transparent HELT..
http://home20.inet.tele.dk/counter/wcl

her er java filerne hvis i skal se dem
http://home20.inet.tele.dk/counter/wcl/topmenu.js
http://home20.inet.tele.dk/counter/wcl/menu_com.js

1 ting mere kan man lave et kamp system i en table til venstre der viser seneste kamp fra selve menuen Clanwars men kun de nyeste? også gerne sende koderne til mig hvis i kan det(iknow its more php)
well
send det færdige resultat til min mail tjmm@ofir.dk

på forhånd tak..

måske kan i også hjælpe så baggrunden passer til alle opløsninger?
Avatar billede jeden Nybegynder
07. oktober 2003 - 12:18 #1
Du kan bruge forskellige FILTRE til at gøre menuen transperant.
De kan få den til at fade og meget mere. Det virker dog kun i IE 5+.
På dit menu-objekt sætter du dit filter på denne måde:
oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.Fade(duration=0.5)"

Her er der flere filtre du kan prøve:
oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.Wheel(duration=0.5,spokes=5)"
oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.Barn(duration=0.5,orientation=horizontal)"
oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.Blinds(duration=0.5,bands=5)"
oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.CheckerBoard(duration=0.5)"
oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.Fade(duration=0.5)"
oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.GradientWipe(duration=0.5,wipeStyle=0)"
oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.Iris(duration=0.5,irisStyle=STAR)"
oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.Iris(duration=0.5,irisStyle=CIRCLE)"
oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.Pixelate(duration=0.5,maxSquare=40)"
oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.RadialWipe(duration=0.5)"
oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.RandomBars(duration=0.5,orientation=vertical)"
oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.RandomDissolve(duration=0.5)"
oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.Spiral(duration=0.5)"
oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.Stretch(duration=0.5,stretchStyle=push)"
oCMenu.level[0].filter="progid:DXImageTransform.Microsoft.Strips(duration=0.5,motion=rightdown)"

Du kan også lave f.eks. <div>-tags transperante ved at sætte dens style-attribut alpha:50%

Du kan sætte properties for din baggrund på denne måde:
<body background="bag24.jpg" style="background-repeat: no-repeat; background-position: left;">

Jeg har ikke testet det på din side
Avatar billede tjmo Nybegynder
07. oktober 2003 - 12:33 #2
jeg acceptere ikke før du vil ligge det ind i filen og evt sende den fordi jeg fatter ikke at sætte det ind..på forhånd tak
Avatar billede pornholmer Nybegynder
07. oktober 2003 - 12:34 #3
Du kan lave sådan en "avanceret" side, men ikke finde ud af at smide lidt kode ind? :)
Avatar billede jeden Nybegynder
07. oktober 2003 - 12:39 #4
Tja.. Hvem gider at arbejde gratis?
Ellers læg den på sharksforum... :)
Avatar billede tjmo Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:02 #5
tjaa du har lige skrevet det her så hvorfor ikke sætte det ind i en fil?

bare fortæl mig hvad jeg skal sætte ind og i hvilken fil tak.. OG kun det jeg skal sætte ind
Avatar billede tjmo Nybegynder
09. oktober 2003 - 18:30 #6
jeg tar dem selv så nøbs