Avatar billede bjerreb Praktikant
10. oktober 2003 - 22:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan indstiller jeg min parabol

Hej
Jeg har investeret i en parabol med 2 LNB hoveder idag. Jeg vil høre hvordan det er lettest at indstille den. Altså at sikre sig at skærmen sidder i den rigtige position. Er der nogle smarte tricks her?
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
10. oktober 2003 - 23:07 #1
Her kan du se hvor alle satellitterne er:  http://www.lyngsat.com/

Du skriver ikke noget om hvilke du vil se, og hvilken type reciever du har, men har du mulighed for at forudinstille din reciever på en frekvens hvor du ved der er et program, så gør det. Når du så har sat din parabol op i sydlig retning, drejer du den stille og roligt indtil der viser sig et billede på din Tv skærm. Frekvenser finder du også på ovenstående link ... god fornøjelse :)
Avatar billede bjerreb Praktikant
10. oktober 2003 - 23:16 #2
Er der en kanal man kan se gratis, så jeg allerede kan indstille den nu? I såfald på hvilken frekvens?
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
10. oktober 2003 - 23:18 #3
Astra har mange gratis programmer .... ligger på 19,2 grader øst.
Avatar billede bjerreb Praktikant
10. oktober 2003 - 23:20 #4
Tænker på 5 grad øst el 1 grad vest
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
10. oktober 2003 - 23:21 #5
Hot Bird på 13 grader øst har også nogle gratis programmer, og med 2 LNB hoveder vil du kunne tage begge samtidig. Man kan du se alt sammen på mit link ovenover.
Avatar billede bjerreb Praktikant
10. oktober 2003 - 23:23 #6
ok - takker - håber det er iorden jeg vender tilbage hvis fortsat problemer. TAK - håber det lykkes for mig
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
10. oktober 2003 - 23:25 #7
Håber også du får held med det :)
Tak for point.

5 grader øst og 1 grad vest, er til Viasat og Canal Digital, og begge disse er betalingskanaler.
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
10. oktober 2003 - 23:36 #8