17. oktober 2003 - 19:02Der er
30 kommentarer og 1 løsning
ingen forbindelse
Jeg har ADSL, en stationær og en bærbar. Har en switch hvorpå den bærbare kører upåklageligt, men den stationære kan ikke få forbindelse til nettet. kablerne er afprøvet og de forskellige porte i switchen. Men ingen forbindelse. Skete efter jeg i går installerede kazaa + medfølgende antivirus. Antivirus er slettet da jeg har et andet. Hvad gør jeg for at få forbindelse???
Hvormange IP adresser har du ?, Hvis du kun har een IP er det her hunden ligger begravet. Så skal du enten erhverve dig en ekstra IP adresse, eller anskaffe en router der kan dele din ene IP adresse ud til begge maskiner.
Åbn "Netværkssteder", der ligger på skrivebordet. Klik på "vis arbejdsgruppecomputere" i venstre side. Der skulle nu gerne vises to computere; din stationære og din bærbare..?
Højreklik på "netværkssteder" og vælg "egenskaber". Højreklik på din Lan-forbindelse og vælg "egenskaber". I oversigten markerer du TCP/IP protokollen og trykker på knappen "egenskaber". Under Fanen "Generalt" skal den stå til at hente automatisk ip-adresse og dns-serveradresse. Klik ok. Virker det?
Prøv at gå i "kør" skriv "cmd">enter - i det nye vindue klikker du på release all og derefter på renew all, hvis du herefter ikke får tildelt en IP adresse, så er der en fejl i din switch ellers har du måske et defekt netkort.
ved at gøre det altså kør og cmd, så kommer jeg i system 32 og der kan jeg ikke klikke på noget, jeg har prøvet at bytte porte i min switch og den bærebare går på nettet i i alle porte. Net kortet siger det virker uden fejl
Jeg bliver lige i tvivl ang XP (bruger selv win2K) Prøv at gå i "kør" skriv "cmd">enter, I den nye promt skriver du ipconfig /renew - så skulle den være der.
Det er vist en hård nød at knække. den skriver så til mig : Der opstod en fejl under fornyelse af grænsefladen LAN-forbindelsen: der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP- serveren: anmodningen fik timeout forsøgte 2 gange
Prøv at genstarte maskinen & prøv "kør", cmd > enter osv. en gang til. Hvis det ikke lykkes, bør du afinstallere dit netkort, genstarte (og så vil det blive reinstalleret) og så kan det være at det begynder at virke. Hvis der ikke er held med det, så må du forsøge at afinstallere netkortet igen, åbne maskinen og bytte PCI slot for at udelukke at det kan være det. Hjælper det stadig ikke, så skal du nok have købt et nyt netkort...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.