Avatar billede tdi Juniormester
17. oktober 2003 - 22:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min trådløse køre for langsomt

Tænk, jeg har gået og svinet Tele2 til, fordi min ADSL er blevet langsom i forhold til TDC!
Der er bare lige det ved det, at min Speedstream router fra TDC er blevet skiftet ud med Linksys wireless (Linksys Trådløs Cable DSL Router BEFW11S4 + USB)
Idag satte jeg rent tilfældigt an helt anden maskine til netværket, igennem kabel!
-Og er du så færdig, der kom knald på!!
Nogen der kan fortælle mig hvorfor mit trådløse netværk (der køre 100% i både styrke og kvalitet) ikke kan trække en smule ADSL?
Jeg har kørt en TP test (siges at være godt!?!)
Kabel: Afs - 96,7% / Modtagelse - 100%
Wireless: Afs - 60,7% / Modtagelse - 20,9 %

På forhånd tak

Thomas
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
17. oktober 2003 - 22:17 #1
trådløs vil altid være langsommere... det tager jo tid at sende.. fx at sende sms... tager jo tid .det er noget ligne det samme tror ikke der er noget at gøre....- sry
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. oktober 2003 - 22:20 #2
Lokale forhold har enorm indflydelse på trådløse nets performance, ting som Aludampspær som isoleringsmateriale, metaltage på bygninger (også selvom du er inde i bygningen), coting på vinduer, elektronisk støj f.eks. fra køleanlæg eller andre maskiner, alt dette kan drastisk nedsætte den hastighed du faktisk har.

Prøv at kikke kritisk på det miljø dit netværk skal virke i, prøv e.v.t. at afprøve dit udstyr et andet sted. Det er sikkert lokale forhold der indvirker på tingene
Avatar billede tdi Juniormester
17. oktober 2003 - 22:20 #3
jo, jo men se lige hvor stor forskellen er!!! Selvfølgelig er det ikke lige så hurtigt, mennnnnnn modtagelsen taber sgu´ ikke 500%!!
Avatar billede tdi Juniormester
17. oktober 2003 - 22:22 #4
hvorfor viser min status måler så 100%???
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. oktober 2003 - 22:35 #5
Jeg kan ikke helt gennemskue hvor og hvordn du måler du måler, derfor kan jeg heller ikke forklare det
Avatar billede tdi Juniormester
17. oktober 2003 - 22:47 #6
Jeg har et program der viser hvor godt signalet fra AP til min modtager er.
Den har 2 målinger: Kvalitet og styrke. Begge køre normalt 100%. Har set den gå på 97%, men ellers altid 100. Den skal igennem et gulv (huset er fra 1918, så der er nok ikke ret meget andet end træ imellem!)

Den anden måling jeg taler om, er den måling der sker igennem et program der hedder TP, som jeg har fundet på http://www.internetkvalitetsguide.dk/streamspeed_download.asp
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
17. oktober 2003 - 23:19 #7
trot ikkr fryfrt  sp test virker .. den mener jeg henter med 456Kb/sek og at jeg sender med 145 kb/sek :/
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. oktober 2003 - 23:33 #8
Dvs. programmet er installeret på en af modtager pc'erne. når det opgiver 100 pråcent, hvad er det så i forhold til, er det modtage styrke eller båndbrede
Avatar billede tdi Juniormester
17. oktober 2003 - 23:40 #9
modtage styrke, så det er vel sådan et lidt fiktivt måletal. Men jeg ved at hvis jeg slæber den over til naboen, så falder vi kraftigt i modtage styrke.
Men har sådan set været lidt ligeglad med om den skulle falde til eks. 20%, eftersom 100% må være = 11mb. Min ADSL er 512 kb, så i teorien er 5% nok til at trække min 512 ADSL (men nok kun i teorien!!)
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. oktober 2003 - 12:26 #10
Har du prøvet at måle om den modtager noget når accesspointet er slukket, det kunne indikere tilstedeværeksen af støjkilder der giver et målbart signal, men ingen data
Avatar billede tdi Juniormester
05. juli 2004 - 08:37 #11
Mit netkort var sygt!