Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
19. oktober 2003 - 22:09 Der er 7 kommentarer

Point Of View 4800 TI SE Hvilken TV-OUT chip på dette kort!

Ja, er der nogen der har dette kort?
Hvilken tvout chip er det udstyret med?
overvejer at købe det men det skulle gerne ha en Conexant chip.
4800 TI SE L TV-Out + DVI
Max Resolution: 2048 x 1536 pixels @60Hz
Memory: 128MB DDR-RAM 3.6 ns 550MHz
Chip: nVIDIA GeForce4 Ti 4800SE (Ti4400-8x)
Full acceleration for MicrosoftR DirectX 8.1 and OpenGLR 1.3 ICD
Type: AGP x4/x8
Connector: 15pin D-sub / TV-Out / DVI
Warranty: 2 Years
Producent varekode: GeForce 4 Ti-4800SE
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2003 - 22:16 #1
Jeg har ikke dette kort, men et lignende af andet fabrikat. Er Conexant chips ikke noget vi snakker om i.f.m. modem?
Alle Nvidia kort med tvudgang er med svhs udgang.
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
20. oktober 2003 - 09:33 #2
Conexant har opkøbt booktree som laver tv out chip til GeForce kort. De chips giver det bedste billede på tv.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. oktober 2003 - 20:29 #3
>>aarhusby  Ang. Conexant er det korrekt at det er set i forb. med modem. Men også med chip på netværkskort og et enkelt ældre lydkort fra Aztech. Man skal åbenbart spænde vidt i den branche for at overleve.
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
20. oktober 2003 - 22:02 #4
Hvor trykker man for at lukke dette spørgsmål? kan ikke finde nogen knap
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2003 - 22:03 #5
Ja føj for pokker da også, men så blev jeg da også lidt klogere i dag, Eksperten er dog en dejlig ting at have :-)

Men hvad er betydningen af hvilken tvchip et givent kort er udstyret med ?
Jeg formoder det har noget at gøre med grafikkvaliteten at gøre !
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
21. oktober 2003 - 19:59 #6
arrshusby>> Tvchippen har stor betydning for det du ser på tv'et :o)
Dvs. film (divX) og måske spil på tv, har dog ikke prøvet det.
Hvis du vil vide mere så prøv : http://www.tvtool.com klik ind under : archive der stå lidt om de forskellige chips under : Comparison of current TV chips.
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
21. oktober 2003 - 20:01 #7
Jeg har dog selv fundet ud af der sidder en Phillips chip på det kort. JEg var nødt til at købe det og kigge efter selv. Ellers skulle jeg betal 400,- pr time for at få en tekniker til at kigge på det i den pågældene foretning. Godt der noget der hedder 14 dages returret :o)
TSK TSK TSK.... Service er sgu dyrt i vore dage!!