Avatar billede illemann Novice
23. oktober 2003 - 11:27 Der er 7 kommentarer

Udskrift på bagsiden af faktura

Skulle der være nogen som ved hvordan man får en
C5 til at udskrive tekst på bagsiden af en faktura.
Baggrund:
Kører en C5 v. 3 med flere regnskaber.
Hver regnskab har forskellige fakturabetingelser, som skal
skrives på bagsiden.
Printeren er en HP Colorlaserjet 4600 med Dublex.
Havde forestillet mig en control afvikling fra selve udskriften, som henter fra en notat eller decideret kartotek med betingelserne i flere sprog.
Jeg bruger windows printere fra C5
Illemann
Avatar billede briann Nybegynder
28. oktober 2003 - 00:58 #1
Spørgsmål:
Har du været inde i rapportgeneratoren og tilrette rapporten til duplex?
Hvis du har det, så skulle der ikke være problemer med at udskrive de felter, du ønsker på bagsiden.
Avatar billede illemann Novice
28. oktober 2003 - 09:15 #2
Æh ??
Jeg læser af din kommentar at der skal opsættes en kode for dublexprint i printeropsætning - eller hvad ?
Men så skal der vel defineres hvornår bagsiden skal bruges også med en kode ?
Jeg har netop installeret en sprit ny C5 i håb om at der var en fakturalayout med som brugte dublex  - men nej.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:29 #3
Jeg har lavet flere løsninger hvor printeren blev udstyret med et flashmodul eller Harddisk. Herefter gemmer man bare bagsiderne i flashmodulet og skyder dem af når de skal bruges. Med flashmodulet kan man udarbejde betingelserne i f.eks. Word med logoer og alt hvad man har brug for. Ofte er det jo noget kunden selv klarer og måske i flere sprog (styret af debitorens sproginstillinger) og flere regnskaber som du selv skriver.

//Skriv hvis du vil vide mer! Tommy
Avatar billede illemann Novice
28. oktober 2003 - 19:24 #4
Til Tommy
Det vil jeg gerne høre mere om.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
28. oktober 2003 - 22:37 #5
Du skriver du benytter Windows printere - jeg ved ikke hvordan man styrer duplexeren gennem windows printeren - det bliver svært.
Jeg benytter en PCL driver jeg selv har lavet (man kan også bruge en standard "DOS" (HP) driver i C5.
Herefter sender jeg PCL kommandoer til printeren for at styre duplexeren og hvilke formularer der skal printes mm. Formularene har numre i flashmodulet, hvis man f.eks. sender "&f0200y3X" så hentes formular 200 frem fra flashmodulet (udskrives ikke). Du kan herefter godt sende tekst der skal skrives på samme side og til sidst sender du en FF (form feed) og siden bliver skrevet ud.
Duplexeren styrer du med "&l0S" (uden duplex) og "&l1S" (med duplexer)
Husk at starte alle kommandoer med ESC.

Jeg har lavet en del små macroer jeg benytter.
Du stykker bare de enkelte kommandoer sammen i en tekstvariabel og sætter variablen på øverste linie i rapporten

SET &Hoved1 = #MedDuplex+&esc+"&f0210y3X"+&FormFeed+#PclPush+&esc+"&f0100y3X"+#PclPop

Linien slår først duplexeren til,
henter formular 210 (bagsiden),
sender en FF,
gemmer de aktuelle korredinater,
henter formular 100 (grundformularet til forsiden f.eks. fakturalayout),
henter de gemte korredinater tilbage.

Herefter udfylder rapportgeneratoren formularet på normal vis og udskriver rapporten.

Her lidt macroer mm.

STR  1    &FormFeed = Num2Char(12)
STR  1    &Esc      = Num2Char(27)

{┌──────────────────────────────────────────┐}
{│ PclPush                                                            │}
{└──────────────────────────────────────────┘}
#LOCALMACRO.PclPush
&Esc+"&f0S"
#ENDMACRO

{┌─────────────────────────────────────────┐}
{│ PclPop                                                            │}
{└─────────────────────────────────────────┘}
#LOCALMACRO.PclPop
&Esc+"&f1S"
#ENDMACRO

{┌────────────────────────────────────────┐}
{│ UdenDuplex                                                      │}
{└────────────────────────────────────────┘}
#LOCALMACRO.UdenDuplex
&Esc+"&l0S"
#ENDMACRO

{┌────────────────────────────────────────┐}
{│ MedDuplex                                                      │}
{└────────────────────────────────────────┘}
#LOCALMACRO.MedDuplex
&Esc+"&l1S"
#ENDMACRO

// Tommy
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
28. oktober 2003 - 22:38 #6
Alle de ┌ svarer til et - tegn
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
03. marts 2004 - 08:38 #7
Skal du bruge mere info??? Ellers kan du lukke spørgsmålet!

//Tommy