Avatar billede monken Nybegynder
25. oktober 2003 - 20:11 Der er 4 kommentarer

Rækkevidde på wlan

Hej derude!

Jeg overvejer en trådløs løsning med en kammerat, der er imidlertid 50+ meter mellem vores lejligheder i fugleflugt. Jeg bor på 1. sal og han i en stueetage i blokken skråt overfor.

Så er mit spørgsmål om der findes en økonomisk løsning på dette problem indenfor wlan - helst erfaring og ikke gætværk  :-) Gætter på at afstanden måske er for stor hvis det skal gøres økonomisk (vi snakker sub 1000 helst)

Hvis der er brug for flere oplysninger så sig til!
Avatar billede the_legend Nybegynder
25. oktober 2003 - 20:17 #1
jeg har en rimelig billig AC og den kan på det laveste sende 500m.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
26. oktober 2003 - 19:02 #2
Det burde ikke være noget problem. Normalt trådløs udstyr kan godt række. Men hvis det giver problemer, kan man bare sætte nogle retningsbestemte antenner op ude på huset, som peger lige mod hinanden.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
27. oktober 2003 - 16:18 #3
Husk at købe routere/accesspoints hvor I kan tage antennen af!
Avatar billede tdi Juniormester
31. oktober 2003 - 21:39 #4
Hvis du kan se over til hans lejlighed og i begge stiller sender/modtager i vinduet, så kan du bruge mere eller mindre alt trådløst grej og kan enda købe en kold cola imens I sætter det op!
Jeg har dog et enkelt ´men´ som jeg selv har været udsat for, i forbindelse med en tilsvarende opsætning (passer med ca. 50-100 m). Lav energi ruder ødelægger tilsynladende signalet! Vi blev nødsaget til at sætte en antenne udenfor, men nu virker det helt uden problemer.
Så derfor vil jeg give Mr. Overload.dk helt ret: køb AP med aftaglig antenne!
Husk at det efterhånden er ret populært med trådløse netværk, så I vil nok støde på en del andre med Wlan, når i forsøger at finde jeres respektive forbindelser!!
FYI har jeg primært Linksys og er rigtig glad for det. Skal dog lige genstarte AP ca. en gang pr. md., da det kan finde på at køre langsomt.
Har et 3Com kort i min bærbare og det køre fint samme med Linksys.

God fornøjelse :-)