Avatar billede len Nybegynder
26. oktober 2003 - 15:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slet en post

Hej,

Er kørt surt, har brug for et frisk input !

Problem :

jeg har en formular som hedder "holdopl" på denne formular er der et undeformular "Kursist_påhold". på  formularen "holdopl" ønsker jeg at have en knap, som skal åbne en formular, hvor man skal have mulighed for at indtaste et kursistnr som findes i "kursist_påhold" og give brugeren mulighed for at slette kursisten fra holdet.

Jeg har prøvet med sgl kald - kunne ikke få det til at virke. Har også prøvet at bruge DELETE funktionen  i forb. med openrecordset og opendatabase. Har også søgt her på eksperten - kunne ikke rigtig finde noget jeg kunne bruge.

Har I er forslag, hvordan det kunne løses ?

Lennardt
Avatar billede mugs Novice
26. oktober 2003 - 15:12 #1
Me.Underformularens navn.SetFocus
DoCmd.RunSQL "DELETE FROM TABELNAVN Where TABELKNAVN.FELTNAVN =" & Me.FORMULARENS FELTNAVN
Me.Requery
Avatar billede fynbohans Nybegynder
26. oktober 2003 - 16:48 #2
Så vidt jeg har forstået spørgsmålet vil spørgeren gerne kunne
vælge hvilken post i "kursist_påhold" ,der skal slettes.
Mit forslag er en KomboBox i hovedformularen i stedet for endnu en formular. Når kursisten er valgt bruges mugs forslag med modifikationer. Forslaget forudsætter kursisten vælges i underformularen.
Avatar billede len Nybegynder
26. oktober 2003 - 19:24 #3
--> Mugs : kunne ikke få det til at virke ..men jeg er kommet frem til følgende som sletter de valgte poster - der er dog et lille MEN, underformularen bliver ikke opdateret før jeg lukker formularen ned og åbner den igen..
Me.requery virker ikke !!

DoCmd.SetWarnings False
DoCmd.RunSQL "delete * FROM kommakursus Where kkid ='" & KKID & "' AND holdID = '" & Tekst13 & "'"
DoCmd.SetWarnings True
Me.Requery
DoCmd.Close
Avatar billede mugs Novice
26. oktober 2003 - 19:29 #4
Jeg kan ikke af din kode se, at du sætter fokus på underformularen.
Avatar billede len Nybegynder
26. oktober 2003 - 20:01 #5
Har sat denne linie ind før DoCmd.RundSql - med det virker ikke.
Forms![HoldStamopl]![holddata underformular].SetFocus

Har også prøvet

Me.[holddata underformular].SetFocus

virker heller ikke...
Avatar billede mugs Novice
26. oktober 2003 - 20:04 #6
læg din e-mail så kan jeg sende dig mit eksempel
Avatar billede len Nybegynder
26. oktober 2003 - 20:29 #7
her er min mail:
nra@get2net.dk
Avatar billede mugs Novice
26. oktober 2003 - 20:31 #8
sendt.
Avatar billede len Nybegynder
27. oktober 2003 - 10:55 #9
--> Har fundet ud af det - endeligt !
Tak for hjælpen og eksemplet.

Lennardt