Avatar billede Slettet bruger
14. november 2003 - 22:56 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

problem med fjersupport i msn messenger

Mig og en ven har lige prøvet at lave fjernsupport til hans comp....
men vi får bare fejlbeskeden

"Fjernsupportforbindelsen kunne ikke oprettes, da navnet på fjernværten ikke blev fundet. Prøv igen."

Hvad er problemet
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2003 - 22:57 #1
vi kører begge XP
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2003 - 23:00 #2
Kom nu... der må være nogen derude med noget erfaring om det her
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2003 - 23:01 #3
jeg kan godt give flere point hvis det er det... det er bare meget vigtigt
Avatar billede tumben Novice
15. november 2003 - 00:38 #4
...brug realVNC istedet for  http://www.realvnc.com ...det kører derudaf...men hvis I begge er bag en router...ka den måske være derfor...helst kun den ene må være bag en router......det virker her
Avatar billede tommyv Nybegynder
15. november 2003 - 09:22 #5
I har sikret jer, at begge giver tilladelse til at bruge Fjernsupport? Det skal I være 100% sikre på.

Hvis I sidder bag en router skal I sørge for, at portene er åbne, og at de peger på den rigtige maskine (hvis der er mere end en maskine bag routeren).
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2003 - 10:21 #6
det der realvnc... er det freeware?????
Avatar billede tumben Novice
15. november 2003 - 10:37 #7
ja..
Avatar billede tumben Novice
15. november 2003 - 10:42 #8
hvis du installere et og skal have hjælp så sig til...det kan godt være lidt forvirrende i starten...men det er så nemt at det er til at græde over
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 11:02 #9
jeg har indstalleret det nu.....
det indtryk jeg har fået er at der er en af os der skal opsætte en slags server eller noget... og så skal den anden gå ind i et eller andet "listen mode"
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 11:02 #10
og læg lige et svar ikk´
Avatar billede tumben Novice
16. november 2003 - 12:02 #11
jo du starter "Run Listening VNC Viewer" på den maskine der skal FJERNBETJENE......derefter starter du "RUN vnc server" på den der skal FJERNBETJENES......så h.klikker du på iconet nede ved siden af uret og
"addd du new client på den ...dvs skriver FJERNBETJENERENS ipadresse der...og trykker enter...så skulle det gerne virke
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 12:04 #12
hvordan bestemmer jeg om det er server eller listening der skal åbnes
Avatar billede tumben Novice
16. november 2003 - 12:08 #13
..i din start menu..vælger du jo bare "Run Listening VNC Viewer" på den der BETJENER...og på den der skal BETJENES vælger du bare "RUN vnc server" i startmenuen.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 12:09 #14
der er slet ikke nogen startmenu til dette program!!!!!!!
Avatar billede tumben Novice
16. november 2003 - 12:11 #15
..jojo der er ..der hvor alle dine andre programmer startes fra....
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 12:12 #16
jeg er ikk helt idiot......
ved godt hvad du mener...
der er bare slet ikke nogen menu....
kan jeg ikk vælge mellem de 2 inde i mappen
Avatar billede tumben Novice
16. november 2003 - 12:17 #17
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 12:19 #18
ved godt hvad du mener...men
sådan en er det bare ikke i min startmenu....
det kan være du har en anden version eller noget?????
Avatar billede tumben Novice
16. november 2003 - 12:21 #19
hhmmm hvis du har downloaded den fra min link.....så burde det ikke være anderledes

http://www.realvnc.com/dist/vnc-3.3.7-x86_win32.exe
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 12:22 #20
... bare mig der er en dør....
har lige prøvet at genindstallere...
det er fordi jeg har en vane med at fravælge startmenuer når det er muligt...
og det var det så i dette tilfælde.....
har fundet ud af det nu.....
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 12:23 #21
tak..thanks...merci....gracies....danke.....tåk
Avatar billede tumben Novice
16. november 2003 - 12:24 #22
ok