Avatar billede kraesten Nybegynder
10. januar 2001 - 22:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Opgradering fra Win.98 SE til Win.ME

Jeg kører p.t. Win. 98 SE og tænker på at opgradere til Win.ME.
Hvordan gøres dette lettest hvis man ønsker at foretage en \"ren\" installation, (efter formattering), med Win.ME opgraderings CD\'en ?
(Kan man påbegynde installationen og så stikke computeren Win.98 CD\'en når den fortæller at den ikke kan finde noget at opgradere ? - eller hvad ?)
Avatar billede parazite Nybegynder
10. januar 2001 - 22:50 #1
Genovervej det. Har aldrig set så ustabilt et system som WinME. Vent hellere til Whistler. Det er allerede i beta, og skulle være en del bedre.

Bare min lille kommentar... :o)

- Parazite
Avatar billede handmade Nybegynder
11. januar 2001 - 00:45 #2
Jeg vil også kraftigt opfordre dig til at holde dig væk fra ME - behold din 98 eller overvej 2000 evt med en dualboot funktion  så du kan køre både 98 og 2000)..
Avatar billede codebase Praktikant
11. januar 2001 - 02:56 #3
det samme her !!!

Men hvis du ikkev tror os, så skal du nok lave en Fdisk.

Med Fdisk, skal du slette din gamle partition.
Opret en ny partition.
Formater din hardisk.
Installer WinMe.

(2 dage sener )
det samme igen, men denne gang installer du Win98 !!!

-codebase
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 03:01 #4
Jeg HADER WinME.... Så er det vist sagt...
Avatar billede parazite Nybegynder
11. januar 2001 - 03:03 #5
codebase : 2 dage? Mig og min ven holdt i ca. 1 time. 10 nedbrud!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 03:19 #6
Jeg havde det installeret 3 gange - for noget måtte jeg jo gøre galt... Det hold vel også højst et par timer hver ang.. Så røg ME i den fine nye ovale papirkurv...

/Nikolaj
Avatar billede dj_zion Nybegynder
12. januar 2001 - 02:01 #7
LOL!!! kan godt lide din kommentar codebase.. den er fed.. :)
jeg har nu kørt Win ME siden det kom frem og jo.. den går da ned engang imellem.. men ikke så grotesk mange gange som i siger den gør..
i må jo have noget totalt skodhardware... eller osse ved jeg ikke hva der er galt..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. januar 2001 - 02:09 #8
skodhardware.. så så om jeg må be!!
Avatar billede puttitat Nybegynder
12. januar 2001 - 20:48 #9
Windows Whistler er utrolig stabil, i forhold til at det er en BETA. Lån Whistler af en du kender, der har det, og prøv det. Send evt. en email til puttitat@mail1.stofanet.dk hvis du vil have tilsendt nogle screenshots fra Windows Whistler. Prøv det....
Jeg kører 500 MHZ @ 800 MHZ, og så vidt jeg ved, er Windows ME sårbar over for overclocking - dette har jeg dog ikke oplevet - det kører rimelig stabilt - kan dog så ned ligesom Win98SE, og jeg synes at WinME er mere stabil end Win98SE. Prøv dog alligevel Whistler - den mest stabile Windows til dato.

P.s: Jeg sidder og skriver med Windows Whistler nu!
Avatar billede tomle Nybegynder
19. januar 2001 - 12:27 #10
Jeg har ingen problemer. Da jeg kørte Win98 var der jævnligt nedbrud, men efter at jeg skiftede til WinME har det været mere stabilt end nogensinde før.
Avatar billede puttitat Nybegynder
19. januar 2001 - 16:25 #11
Kan man påbegynde installationen og så stikke computeren Win.98 CD\'en når den fortæller at den ikke kan finde noget at opgradere ? - eller hvad ?

Mit svar:

JA! Det er den måde opgraderingen er opbygget på, du påbegynder installationen af Windows ME, og når den beder om Windows 98 på den ene eller anden måde propper du bare cd\'en i, og vælger dit CD-drev. Derefter begynder ME at installere.

Håber du kan bruge svaret.

Til alle i andre \"ME-nedrakkere\":

ME er vildt stabil, i må virkelig have noget pishardware rent ud sagt!
Avatar billede parazite Nybegynder
19. januar 2001 - 20:27 #12
puttitat : I så fald har ALLE mine venner, der har prøvet WinME noget pishardware - vi snakker her ca. 30 personer, der kommer fra alle grene af EDB-branchen - folk, der ved hvad de gør!

Tror ganske enkelt ikke på, at det udelukkende er hardware. Kan forestille mig, at det kører fint hvis man har en bestemt hardwaresammensætning, men man skal være temmelig heldig for at ramme præcist.

Må vi høre hvad du kører med?
Avatar billede a34daf Nybegynder
19. januar 2001 - 20:48 #13
Parazite: Jeg har Athlon 700 på asus k7v med et noname tnt2 m64 grafikkort (self.alle drev o.lign) og det kører upåklageligt.

Til Kraesten:
Hvis du kører en stabil win98se -behold den!
Hvis den er ustabil, opgrader som du har tænkt dig (se også puttitat), og når den så kører lav et timemark - så kan du altid vende tilbage til det punkt.

Avatar billede puttitat Nybegynder
19. januar 2001 - 21:57 #14
Parazite:

Spøjst nok kører a34daf\'s windows ME fint!
Jeg har en Compaq 5831, designet til brug med
Windows 98! Kig ind i pc\'en og det hele er noget
værre bambus-noget.. Lidt Western Digital hér,
3dfx dér, eftermonteret SB-live! dér, 128 mb noname ram hist, 500 mhz amd k7 athlon @ 990 mhz (vandkølet), netværkskort a lá bras...
Mit Windows ME kører P.E.R.F.E.K.T!
Så alle dine \"EDB-venner\" må virkelig være tabt bag en vogn - når en knap så hærdet bruget som jeg ingen problemer har? Jeg spiller ufattelig meget, mange heftige spil som Q3 og UT m.fl....

Kraesten:

Kunne du bruge svaret, eller hva??
Avatar billede cosi Nybegynder
19. januar 2001 - 23:20 #15
Hvadfor et styresystem man bruger er vel lige meget da vi alle har dårlig arfaring med MS programmer på den ene eller anden måde,
Jeg køre selv ME den er stabil men men den er nu begyndt at te\' dårligt eks. andre iconer, når jeg er på nettet skal jeg nogle gange klikke flere gange, browseren starter ikke op osv. så jeg går tilbage til WIN 2000
men jeg synes du skal prøve den.
Avatar billede kraesten Nybegynder
20. januar 2001 - 10:04 #16
puttitat:
Tak for svaret 19/01 16:25:44 som var første forsøg på at svare på det som mit spørgsmål egentlig gik på.

a34daf:
Jeg kører p.t. en ustabil Win. 98 SE så jeg tror sgu\' at jeg prøver opgraderingen. Tak for dit råd, men desværre ingen point til dig da jeg mere opfatter dit svar som en kommentar.