17. november 2003 - 23:32Der er
11 kommentarer og 1 løsning
Kan ikke få en netværksprinter til at virke!
Jeg har fået fat i en HP Jetdirect 170X, der ved at tilslutte printeren til den, kan sætte en printer direkte til netværket. Jeg kan bare få den til af virke. Den er tilsluttet en switch. Jeg har ip adressen, men den kan jeg ikke engang pinge.
Hvis du har printet et konfigurations ark fra printeren og sikret dig at det er den korrekte IP og SUBNET den har, så skal du kunne pinge den, med mindre: 1. Dit kabel er defekt, prøv med et andet. 2. Din port i switchen er defekt (Lyser den?) Hvis ikke, Skift port. 3. Din port i printeren er defekt, (lyser den?) (Hvis du er sikker på at din switch er OK og der stadigvæk ikke er lys i porten når du tilslutter printeren, er det printeren den er gal med)
Start så med at nul stille den (Reset the HP Jetdirect to factory default settings) benyt så JetAdmin til at konfigurere den, ganske som der vist står i det link du fik af scamer
Fra HP kan du downloade en Java applikation, der kan bruges til at administrere den. Har du telnet kan den umiddelbart administreres hermed.
Første forudsætning er dog at du kan pinge den - udskriv først den testside thrill foreslår. Du skal sikre dig at de 3 første tal i IP adressen er de samme som i din computers adresse og at subnet mask på din PC er 255.255.255.0. Hvis du ikke kan finde dens nuværende IP adresse kan denne nulstilles til defaultværdien. Jeg kan ikke huske hvordan, du må læse.
Det lyder som om du har brug for HP's INPW (Install Network Printer Wizard). Er JD forbundet korrekt til netværket bliver den med 90% sikkerhed fundet af softwaren.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.