Avatar billede kerbs Novice
20. november 2003 - 14:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Stofanet > Lag ved sending af noget.

Heey Eksperter.

Jeg sidder på en stofanet forbindelse.
Og den blir delt ud til 2 andre computere via. en hub.

Når jeg skal downloade ting, fejler det intet.
Men så snart jeg skal sende en fil fx. via MSN - så sender jeg AFSINDSIGT langsomt.

Jeg testet min forbindelse på http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/erhverv/produkter/internet/bredbaand/tjekdinforbindelse.shtml
Får alt fra 100 til 200 i upload - og sender måske med 10/15 kb i sek :\

Nogle der har en løsning på det?
Evt. et program, som kan se om nogle programmer bruger ens upload til noget?

På forhånd tak for hjælp.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
21. november 2003 - 12:00 #1
Hvis du har Flatrate, så er 15 kb/s max. Så virker det som det skal.

Hvis du har FLexrate burde du uploade med 30 kb/s.

Tjek evt. din PC for spyware.
www.spywarefri.dk under online værktøjer, kan du scanne med block.

:-) bjuhl
Avatar billede kerbs Novice
22. november 2003 - 10:30 #2
1024/256 Kbit/s <- Burde man ikke kunne uppe med mere?
Men du har nok ret ;)
Men sys bare det går alt for langtsomt :\
Avatar billede bjuhl Nybegynder
23. november 2003 - 18:43 #3
256 k/bit = 32 k/byte

Da der også skal være plads til TCP info, så vil du typisk uploade med 30 k/byte
Avatar billede kerbs Novice
23. november 2003 - 22:01 #4
Okay.. du får ret - du lyder til at vide en masse om det ;)

Meen et sidste spørgsmål..
Hvad ADSL ville du anbefale?
Altså.. vi har slået valget fast på CC - men hvad forbindelse?

Vi skal kunne sidde 3 personer på den - og det skal ikke gå ALT for langsomt?

Og Tak for hjælpen..
Avatar billede bjuhl Nybegynder
24. november 2003 - 11:19 #5
Jeg vil ikke vælge CC hvis jeg var dig. De har alt for lille en upload til 3 personer.

Kig lidt på TDC eller Tele2

I skal op på min. 512/256 forbindelse, INTET lavere.
Gerne højere i både up- og download. (Evt. 1024/512)
CC har kun 128 i upload, det er ikke nok.

:-) bjuhl
Avatar billede kerbs Novice
25. november 2003 - 19:43 #6
Ahh..
Men kører Tele2 stabilt?

Det jeg er vild med hos CC, er deres Cyberboost..
Avatar billede bjuhl Nybegynder
25. november 2003 - 20:12 #7
Det kører ligeså stabilt som alle andre.

Men selvfølgelig vil du altid kunne finde nogen der er imod Tele2, ligesåvel som du også kan finde nogen der er imod CC

Men faktum er at CC kun har 128 i upload, og det er ikke nok.

:-) bjuhl
Avatar billede kerbs Novice
27. november 2003 - 18:39 #8
Det lyder godt :)
Jeg vil lige tjekke priserne ud og så må jeg finde ud af hvad vi gør :)

Men tak for din hjælp
Avatar billede bjuhl Nybegynder
27. november 2003 - 19:56 #9
Velbekomme.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester