Win32 C++ grafik problem.
Jeg prøver at lære mig selv Win32 programmering vha. denne tutorial:http://winprog.org/tutorial
Jeg har et problem med det første grafik eksempel, som bare skal vise et bitmap i et vindue. Jeg har følgende kode i min WndProc, som fejler:
case WM_PAINT:
{
BITMAP bm;
PAINTSTRUCT ps;
HDC hdc = BeginPaint(hwnd, &ps);
HDC hdcMem = CreateCompatibleDC(hdc);
HBITMAP hbmOld = (HBITMAP)SelectObject(hdcMem, hBall);
GetObject(hBall, sizeof(bm), &bm);
BitBlt(hdc, 0, 0, bm.bmWidth, bm.bmHeight, hdcMem, 0, 0, SRCCOPY);
SelectObject(hdcMem, hbmOld);
DeleteDC(hdcMem);
EndPaint(hwnd, &ps);
}
break;
Såvidt jeg kan se er det det første kald til SelectObject, der fejler. hbmOld bliver 0. Hvordan kan det være ? Jeg har gennemgået eksempelkoden, som virker, og jeg kan ikke se nogen forskelle.