Avatar billede popcorn Nybegynder
08. december 2003 - 20:45 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hastighed når man downloader.

Hej.

Jeg har en 512/256 forbindelse ved stofanet. Men når jeg downloader evt: Messenger fra msn.dk kommer jeg kun op på 50-60 kb i sek. Skulle man ikke have en download som ligger tæt på de 512 kb i sek. Jeg har aldrig været over 100 kb i sek.

Hvad kan man gøre.

Mvh
Popcorn
Avatar billede kabbak Professor
08. december 2003 - 20:46 #1
nej 50 -60 er rigtig, jeg har en 1024 forbindelse og jeg ligger på ca 100 -105
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
08. december 2003 - 20:48 #2
512/256 betyder at du kan hente med 512 kbit og ikke 512 kbyte.
Grunden til det er at der går 8 bit pr. byte så hvis du dividere 512 med 8 giver det: 64 kbyte/s
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. december 2003 - 20:49 #3
Helt korrekt. 50-60 kb/s


Her kan du se den teoretiske hastighed ved forskellige typer forbindelse:

Forbindelsestype Tid (for 1MB filen) Download ratio (ca.)
Modem 28.8 5 minutter 3.3 Kb/sek
Modem 33.6 4 minutter, 30 sekunder 3.9 Kb/sek
Modem 56K (46K connect) 3 minutter, 10 sekunder 6 Kb/sek
64 Kbit ISDN 2 minutter, 8 sekunder 7.4 Kb/sek
128 Kbit ISDN 1 minut, 4 sekunder 14 Kb/sek
256 Kbit ADSL 32 sekunder 27 Kb/sek
512 Kbit ADSL 16 sekunder 55 Kb/sek
1024 Kbit/1 Mbit ADSL 8 sekunder 115 Kb/sek
2048 Kbit/2 Mbit GS-HDSL 4 sekunder 230 Kb/sek
Avatar billede squashguy Nybegynder
08. december 2003 - 20:54 #4
De 512 er målt i bits. Der går 8 bits på en byte.

Dvs 512k/8 = 64 kb
Avatar billede squashguy Nybegynder
08. december 2003 - 20:56 #5
bah.. jeg sover. overså lige knolde
Avatar billede popcorn Nybegynder
08. december 2003 - 20:56 #6
OK. jeg takker for oplysningen.

Så jeg har den fulde udnyttelse af min 512/256 forbindelse.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester