Avatar billede mr-d Nybegynder
09. december 2003 - 21:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

proxy.pac lokalt på bærbar

Hej med jer, jeg har et problem

Jeg har min bærbar med rundt forskellige steder og vil have IE til at vælge proxy server vha. en proxy.pac der ligger lokalt på computeren.

Jeg tror ikke der er nogle fejl i min
proxy.pac:

-------------proxy.pac---------------
function FindProxyForURL(url, host)
{
if (isInNet(myIpAddress(), "10.8.63.0", "255.255.254.0"))
  return "PROXY wwwproxy.but.auc.dk:3128";

else if (isInNet(myIpAddress(), "10.8.59.0", "255.255.252.0"))
  return "PROXY wwwproxy.stud.but.auc.dk:3128";

else if (isInNet(myIpAddress(), "192.168.82.0", "255.255.255.0"))
  return "PROXY wwwproxy:3128";

else
  return "DIRECT";
}
-------------EOF--------------------

Stien til filen på min laptop er: c:\proxy.pac

Jeg har så IE under "use automatic configuration script" forsøgt mig med flg.
file://c:/proxy.pac
file:///c:/proxy.pac
file://c:\proxy.pac
file:///c:\proxy.pac
file:\\c:/proxy.pac
file:\\\c:/proxy.pac
file:\\c:\proxy.pac
file:\\\c:\proxy.pac

Jeg skulle mene at den første eller anden er rigtig syntax til IE, men selvom jeg er på et af de netværk som skulle returnere en proxy så får jeg ingen forbindelse. Hvis jeg sætter proxy manuelt virker det fint.

Jeg er ikke interesseret i at skulle have en webserver kørende på min bæabare bare for at hoste en proxy.pac fil, og jeg mener det burde kunne lade sig gøre uden. Da jeg heller ikke er interesseret i a´t skifte browser må jeg jo se om problemet ikke kan løses.

Desværre giver IE ikke nogen form for fejlmelding hvis en proxy.pac fil ikke loades korrekt og jeg ved ikke om det er muligt at undersøge om der overhovedet returneres noget til IE.

Det høje antal point er ikke til for på nogen måde at spolere rangsystemet, men jeg syntes det er svært at finde dokumentation om IE´s "virkemåde" ifht. proxy.pac filer på nettet og jeg har efterhånden brugt meget tid på at løse problemet på præcis denne måde og er meget interesseret i en løsning.

Jeg kører
MS Windows XP Version 5.1.2600 (xp professional sp1 - engelsk)

MS Internet Explorer
Version: 6.0.2800.1106.xpsp2.030422-1633
Update version:; sp1; Q824145; Q330994;
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. december 2003 - 21:18 #1
proxy konfigurationen kan svjv. kun hentes med et HTTP request, dvs. det kan ikke lade sig gøre på den måde du vil. Hvis du kigger i hjælpen vil du også se, at "Adresse" er en URL.

En mulighed er, at du i stedet skriver et lille program, der patcher reg. databasen på baggrund af din IP adresse (som i scriptet).
Avatar billede mr-d Nybegynder
09. december 2003 - 21:46 #2
ifølge denne Microsoft KB artikkel burde det kunne lade sig gøre:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;278356&Product=ie
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. december 2003 - 22:34 #3
Hmmm... det er godt nok en tynd og meget uklar artikel. Den sidste linie siger, at en .pac fil bliver gemt på maskinen efter man har sat kryds i "Use ...". Det har jeg nu aldrig set, men den kunne jo gemme sig et sted under documents and settings...
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. december 2003 - 22:38 #4
Det kunne godt se ud som om at det er muligt.

Jf. http://nscsysop.hypermart.net/proxypac.html (nederst) er formatet:

file://c:/windows/proxy.pac

Hvis filen ligger i windows folderen.

Mon der er fejl i selve .pac filen?
Avatar billede mr-d Nybegynder
17. december 2003 - 16:37 #5
Tror det ikke, selv ikke med de spimpleste funktioner virker det. Endda ikke med eksempler fra Micosoft´s KB
Avatar billede mr-d Nybegynder
14. januar 2004 - 20:07 #6
luk