Avatar billede hacky Nybegynder
12. december 2003 - 20:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Freelance eller firma?

Hej alle...

Jeg er en dreng på 14år, jeg har programmeret i ca. 1½ år, og kan bl.a. meget ASP. Jeg har kørt E-blade mediagroup i et års tid, og nu vil jeg gerne høre hvad i syntes jeg skal gøre. Skal jeg forsætte med "virksomheden"(som ikke er blevet den helt store success) eller skal jeg prøve freelance. Hvis jeg virkeligt vil ligge kræfter i det, hvad skal jeg så gøre af disse 2 ting? Eller har i en helt 3 idé?

Hilsen Kasper...
Avatar billede espersen Novice
12. december 2003 - 21:04 #1
har du nogen referencer / sider som du har lavet ?
Avatar billede hacky Nybegynder
12. december 2003 - 21:08 #2
Jeg har lavet et intranet til en af Århus kommunehospitals afdeling, intranet og hjemmeside for et lokal fritidshjem. Derud over er jeg ved at lave noget for: Revisionsfirmaet Langballe Jensen ApS, Jydsk revision Århus, Lars Schmidt - Dyrker professionel triathlon...

Hilsen Kasper...
Avatar billede billen Nybegynder
12. december 2003 - 21:40 #3
Har du nogle links?
Avatar billede hacky Nybegynder
12. december 2003 - 21:46 #4
www.mallinggaard.dk har jeg leveret CMS til. Det er det eneste som er online... Men ellers er e-blades hjemmeside www.e-blade.saxtorph.net... Der kan man også se en reference liste...

Hilsen Kasper...
Avatar billede espersen Novice
12. december 2003 - 22:20 #5
Hvordan har du grebet salget an (har du selv opsøgt nogen?) - har du partnere i bixen til salg/kode/design osv. ?

Hvis du skal være firma - så er det med momsafregning, regnskab osv. (mange krav)

Freelance har jeg lidt links til (bl.a. http://www.magister.dk/sw28.asp) - det er nok nemmere administativt, og vil derfor nok sige at det er det som du skal starte med (og vel allerede er).
Avatar billede hacky Nybegynder
12. december 2003 - 22:26 #6
Jeg har selv opsøgt nogle... Men de virker ikke specielt interesserede i en 14 årig dreng selvom at jeg måske kan en hel del...

Men firma skal jo først være momsregistreret efter 50.000kr. og så langt er jeg slet ikke endnu!

Hilsen Kasper...
Avatar billede espersen Novice
13. december 2003 - 23:49 #7
Hmm... det lyder som om du skal gå i kompagniskab med nogle andre, hvor du fx. står for kodearbejdet og evt. design : mens andre tager sig af at få det solgt.

Derved kan I diskutere opbygning og design inden det præsenteres for kunden.
Avatar billede yian69 Nybegynder
14. december 2003 - 00:27 #8
Hej, Jeg vil anbefale freelance, til du er 18, ellers er du afhængig af andre, som skal lægge navn til din forretning og dermed påtage sig en økonomisk risiko!
Forøvrigt er der mange, der får øjnene op for unge talenter!
Avatar billede hacky Nybegynder
14. december 2003 - 09:57 #9
Jeg kender nogle som har startet en virksomhed, og de er kun 16 og 17. Så det kan lade sig gøre med en tilladelse fra det offentlige.
Jeg har tænkt på om jeg skulle gå i partnerskab med Ziteman CMS, så kunne jeg lave design og sælge, og så kunne de lave cms'en.

Hilsen Kasper...
Avatar billede yian69 Nybegynder
14. december 2003 - 17:39 #10
Det lyder fornuftigt, med et partnerskab! ;)
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 21:22 #11
NB! Smid da et par links i dit minisite her på eksperten, så kan andre brugere måske opdage dig.
http://www.eksperten.dk/konto.phtml?option=6
Avatar billede billen Nybegynder
03. februar 2004 - 20:05 #12
Lukketid?
Avatar billede hacky Nybegynder
03. februar 2004 - 21:44 #13
Klokken viser lukketid!!!

Det er nemlig rigtigt!!!
Avatar billede espersen Novice
03. februar 2004 - 22:38 #14
er du kommet videre med dit projekt hazky ?