Avatar billede wilde Nybegynder
19. december 2003 - 13:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hastighed igen!

Jeg vil lige være helt sikker på at jeg forstår det hele mht. de forskellige tests man kan tage for at tjekke sin hastighed.

http://www.eksperten.dk/spm/437051 lærte mig ikke helt præcis hvordan og hvorledes.

Her er en måling foretaget hos boomtown netcafe fra denne adresse: http://www.supportweb.dk/service/speedtest/

Testdata hentetid : 0.01 sekunder 
Testdata størrelse : 50 Kilobyte binære data 
Anslået liniehastighed : 40800 Kilobit per sekund 
Overførselshastighed : 5000 Kilobyte per sekund 

er der ikke anslået linie hastighed der er værd at se nærmere på?

40800 betyder det i menneskesprog at de har en forbindelse på 4,8 (altså i denne måling) med andre ord, er det så både upstream og downstream der er blevet målt?
eller hvad får jeg ud af det?

Her er en måling fra en tdc hjemmeside:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-36557

Resultatet blev at den skrev: din download hastighed er 11400 kbps
og opload er 11928 kpbs

Er der en der kan forklare lidt om alle de tal??
Avatar billede chalde Seniormester
19. december 2003 - 14:42 #1
Avatar billede chalde Seniormester
19. december 2003 - 14:43 #2
Kan du convertere mellem de forskellige "typer" mb/s, kb/s osv....
Avatar billede wilde Nybegynder
20. december 2003 - 07:17 #3
nå ok...jeg ser at jeg og en masse andre DVS stort set alle homo sapiens sapiens jeg gennem iderne har stødt på har taget fejl/sagt forkert/villedt mig.

Når man siger at f.eks boomtown netcafe har en forbindelse på 8 Mb, så er det mega BIT og ikke BYTE som jeg altid har troet.

Dvs at en linie på 8096 kilobits pr. sekund er en linie på 8 mega bits pr. sekund.

Har jeg ikke ret i det?

Hvis ja så læg lige et svar chalde:-)
Avatar billede wilde Nybegynder
20. december 2003 - 07:20 #4
Nej nu er jeg ikke med alligevel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anslået liniehastighed : 40800 Kilobit per sekund <------------

De kan da ikke lige pludselig i en måling have en forbindelse på 40,8 mega bits pr. sekund????
Avatar billede wilde Nybegynder
20. december 2003 - 07:24 #5
ok så må det være en forbindelse på 5.1 Mega byte MB (40800 kilo bite pr/s =5.1 mega bYte).
Avatar billede wilde Nybegynder
20. december 2003 - 07:26 #6
Men når TDC så tilbydeer en linie på 8096 se her:

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_nyhast

så er det jo kun meget lidt over 1 MB 1.012 for at være præcis.

Det fatter jeg ikke.
Avatar billede wilde Nybegynder
20. december 2003 - 07:34 #7
dvS. en fantastisk forbindelse hos en privat bruger er en linie på 2048 kilo bit pr/s. = 2 megabits  (2.048 megabits)???

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bred_om

.................
Avatar billede wilde Nybegynder
20. december 2003 - 07:43 #8
NU ER JEG HELT MED.

Det var bare det store tal på 40800 der forvirrede mig:

Anslået liniehastighed : 40800 Kilobit per sekund

Men jeg har lige taget en test hjemme hos mig selv fra samme speedtest der sagde at jeg har Anslået liniehastighed :    229 Kilobit per sekund

Men min konklusion må så være at det bare kan svinge helt abnormt fra ingenting til utoligt meget..
Avatar billede wilde Nybegynder
20. december 2003 - 07:44 #9
Det er godt at tænke højt/skrive samtidigt:-)
Avatar billede wilde Nybegynder
20. december 2003 - 07:50 #10
Men som sagt så læg et svar Chalde:-)
Avatar billede chalde Seniormester
20. december 2003 - 13:31 #11
Det er rigtigt at det kan være forvirrende nogle gange :-)
Og jep, det hjælper at tænke højt nogle gange. Har løst en del problemer på den måde ;-)
Glad for at have hjulpet på vej.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester