Avatar billede xpo Nybegynder
19. december 2003 - 20:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvis jeg bestiller Cybercity?

Hej eksperter

Er der nogle problemer ved at dele en internetforbindelse, "pc'ere"?
Mig og min nabo tænkte på at dele en internet forbindelse, han vil "køre" trådløst og jeg kabel, selve hardwaren har jeg styr på, men hvad med opsætningen af pc'erne, og hvordan vil vores forbindelse blive delt?

Håber der er nogle der kan svare på dine spørgsmål eller komme med erfaringer?

På forhånd tak
Martin Jørgensen
Avatar billede xpo Nybegynder
19. december 2003 - 20:24 #1
mellem to pc'ere!
Avatar billede ridefisken Nybegynder
19. december 2003 - 20:28 #2
Jeg har selv Cybercity adsl, og har læst deres betingelser. Det er i strid mod cybercitys regler at dele forbindelsen mellem flere husstande.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. december 2003 - 20:35 #3
Desuden tror jeg næppe din nabo vil kunne komme på med trådløst net....
Avatar billede ridefisken Nybegynder
19. december 2003 - 20:36 #4
Det kommer an på hvor langt det drejer sig om.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. december 2003 - 20:38 #5
Jep!
Er der en mur imellem drejer det sig typist om  3 - 4 meter før signalet mistes.
Avatar billede rbl Praktikant
19. december 2003 - 23:58 #6
Hvis du siger du selv har styr på hardwaren, er der vel ingen grund til, at vi stiller spørgsmålstegn ved det.

Der er ikke den store opsætning på pc'erne. De skal bare sættes til automatisk at hente ip-adresse.

Forbindelsen bliver dog ikke ligeligt fordelt. I kan ikke indstille den til at give jer lige meget båndbredde. Det kan godt være et problem hvis den ene f.eks. downloader og den anden spiller et spil over nettet. Der vil den, der downloader, stjæle al båndbredden og gøre livet surt for den, der spiller.
Avatar billede xpo Nybegynder
21. december 2003 - 16:38 #7
Kan du sige hvor det står i deres betingelser----- ridefisken
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2003 - 23:08 #8
xpo> ddet har intet med betingelserne at gøre. Det er et faktum.
Avatar billede xpo Nybegynder
24. december 2003 - 14:14 #9
Nåhh OK! Men det gøres da mange steder?

Tak for hjælpen
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester