Avatar billede eflow Nybegynder
24. december 2003 - 15:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Antileech fra remote server

Hej,

Det er ikke et spørgsmål om kode det her, nærmere, om der er nogen der har nogen idé til hvordan jeg får lavet antileech på en remote server.
Altså jeg har en webserver, og en filserver, et php script på webserveren, skal beskytte filerne på filserveren så bruger aldrig får den direkte sti at se til filserveren, problemet er bare at trafikken skal gå mellem filserver og klient, altså webserveren kan ikke bare åbne filen og smide den videre til brugeren, da det skaber for meget trafik på webserveren.
Nogen der har nogen gode forslag? eller har haft samme problem?
kom med jeres ideér :)

Glædelig jul til alle:)

Mvh.
Bo Sørensen / EFloW
Avatar billede jps2mt Nybegynder
25. december 2003 - 16:52 #1
Jeg bruger selv noget lignende, dog med noget FTP, for at skjule den direkte adresse, men...

Kunne man ikke tænkes at lave noget så når en bruger skal downloade en fil, klikker brugeren på et link til en fil på webserveren, som så beder filserveren om at oprette en temporary fil, evt. med session og timestamp som filnavn, og så lade et cron-job på serveren slette filer hver x'ende time, evt. med noget shell-script der kan tjekke hvornår filen blev oprettet, så den ikke bliver slettet 2 sekunder efter den er oprettet...

Bare en ide, og jeg har intet kode til det...Men sådan ville jeg da nok lave det hvis det var mig...
Avatar billede eflow Nybegynder
25. december 2003 - 16:58 #2
tak for idéen, problemet er at jeg ikke må få lov at eksekvere noget på filserveren, filserveren kører også en webserver, så det ville ikke være noget problem bare at smide et lokalt antileech script på den også, men det kan desværer ikke lade sig gøre :(

Jeg tror det er umuligt, da klient browseren jo bliver nød til at få en header med description hvor filen ligger henne, og når ikke jeg kan få lov at ændre filnavn el. lign. ja så er det sku lidt svært...

Men tak for idéen ...

Jeg snakker med ham jeg laver det for, om det ville være helt umuligt :) man kunne jo bare køre et cron job på filserveren der ændrede filnavnet hver time, med et timestamp...
Avatar billede jps2mt Nybegynder
25. december 2003 - 22:04 #3
Det var nu ikke helt det jeg mente...

Eks.

Original fil = /home/bruger/download/filnavn.ext
Fil som klienten skal se /home/bruger/tmp/agnflnariuvbaildshfalks.ext

Og så simpelthen smide den fil i tmp igennem en passthru i PHP, med det rigtige filnavn...Og når så den passthru er fuldført, så rydder PHP op efter sig, ved at unlinke /home/bruger/tmp/.... filen eftersig...Cron jobbet er bare en foranstaltning for at filer der ikke er blevet fuldt downloaded ikke ligger og flyder på serveren, og fylder...
Avatar billede jps2mt Nybegynder
25. december 2003 - 22:05 #4
Du burde endda kunne lave det uden cron-job, i rent PHP og så lade den tjekke hvornår filerne i ~/tmp/ er oprettet og så kun slette dem der er f.eks. over 2 timer gamle, afhængigt af hvor store filer du har liggende til download...
Avatar billede eflow Nybegynder
26. december 2003 - 00:54 #5
problemet er bare at alt script skal køre fra webserveren, dvs. jeg ikke kan køre nogen passtrhu's til filserveren, desværer..ellers havde jeg slet ikke spurgt herinde, så havde det været løst...
Avatar billede jps2mt Nybegynder
26. december 2003 - 09:31 #6
Sagde du ikke der var webserver på filserveren også?? Så kan jeg nemlig ikke lige se problemet... :)
Avatar billede eflow Nybegynder
26. december 2003 - 16:12 #7
Jow, men problemet er at den ikke er sat ordenligt op, og jeg kan ikke få lov at bruge den.
Avatar billede eflow Nybegynder
15. august 2004 - 12:47 #8
Må hellere lukke dette spørgsmål, det holder jo ikke at have gamle åbne spørgsmål liggende :)